Budowa trwała cztery lata. Ma 3,5 km długości, w tym 2 km w tunelu. Do tego 1,7 km linii tramwajowej, a także ścieżki rowerowe i tereny rekreacyjne nad tunelem. Trasa Łagiewnicka, największa, samorządowa inwestycja infrastrukturalna w Polsce, została oddana do użytku. Protestowali aktywiści.
Reklama
Trasa Łagiewnicka jest częścią trzeciej obwodnicy Krakowa i ułatwia przede wszystkim przejazd między Kurdwanowem a Ruczajem. Uroczyste otwarcie odbyło się na terenie podziemnego przystanku tramwajowego.
– To największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w Polsce – mówił prezydent Jacek Majchrowski. Zwracał uwagę, że to nie tylko trasa dla samochodów i tramwajów, ale też infrastruktura rekreacyjna, w tym trasy dla rowerzystów. – To nie tylko inwestycje pod ziemią, ale i nad ziemią: kilka boisk, siłowni, skatepark i kawałek parku – podkreślał i zapowiedział kontynuację inwestycji, czyli budowę tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej.
Reklama
Uroczystość zakłócali miejscy aktywiści, którzy rozdawali swoje materiały z wyliczeniem „16 grzechów Trasy Łagiewnickiej i rekomendacjami na przyszłość". Ich zdaniem inwestycja jest za droga i stawia na ruch samochodowy kosztem komunikacji zbiorowej.
Część protestujących próbowała zablokować inauguracyjny przejazd tramwaju, do którego wsiedli oficjele.
Powstała w ramach Trasy Łagiewnickiej linia tramwajowa prowadzi od pętli tramwajowej Kurdwanów wzdłuż rzeki Wilgi między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, potem włącza się w zmodernizowaną trasę łączącą Łagiewniki z Borkiem Fałęckim.
Tunele są już dostępne dla kierowców. Natomiast linia tramwajowa ruszy w poniedziałek 29 sierpnia.
Reklama