Huczne otwarcie 13-kilometrowego odcinka ekspresówki S7 doprowadziło do... gigantycznych korków w okolicach Slomnik. Wjazd i wyjazd na nowy odcinek Szczepanowice - Widoma odbywa się ze starej, jednojezdniowej drogi i to rodziło problemy. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wprowadziła tymczasowe rozwiązanie, które ma zaradzić kłopotom.
Reklama
Jak informuje rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut-Purchla, po ukończeniu budowy przełączki pomiędzy jezdniami S7 na węźle Szczepanowice i wprowadzeniu nowego oznakowania w niedzielę zmieniona została czasowa organizacja ruchu.
"Teraz pojazdy jadące z Warszawy i Kielc nie zjeżdżają już na S7 z ronda północnego tylko przejeżdżają dalej i zjeżdżają na drogę ekspresową z ronda południowego. Dalej po przejechaniu łącznicy węzła przełączką wjeżdżają na jezdnię w kierunku Krakowa. Ta nowa organizacja ruchu powinna go usprawnić. Będziemy monitorować sytuację po tej zmianie" - tłumaczy rzeczniczka..
Kierowcy muszą zachować ostrożność, ponieważ nawigacja Google nie pokazuje jeszcze wprowadzonych zmian.
Reklama
Realizacja odcinka S7 Szczepanowice - Widoma rozpoczęła się jako pierwsza z 4 odcinków budowanych na północ od Krakowa. Chcąc odciążyć zatłoczone Słomniki, GDDKiA zdecydowała się na początku października udostępnić kierowcom gotowy odcinek, wprowadzając czasową organizację ruchu.
Fragment S7 połączony jest z obecną jednojezdniową DK7 poprzez węzły Widoma i Szczepanowice, za pośrednictwem skrzyżowań typu ronda. Ich geometria jest dostosowana do docelowego układu drogi S7 zakładającego obsługę ruchu lokalnego, a nie, jak obecnie, głównego. Przepustowość rond jest ograniczona i przy wzmożonym natężeniu powodowała korki.
Według GDDKiA wprowadzona modyfikacja powinna znacząco usprawnić ruch, choć - jak zaznacza - nie wyeliminuje całkowicie zakłóceń jego płynności w okresach wzmożonego natężenia".
Reklama
Budowa S7
Budowę prawie 56 km S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km, umowę podpisana 16 kwietnia 2020 r., planowane zakończenie 2023 r.
Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km, umowa podpisana 8 lutego 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.
Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1, oddany do ruchu 4 października 2021 r.
Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), dł. 18,3 km, umowa podpisana 15 lipca 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.