W MIEŚCIE

Tak chcą rozwiązać problem korków, które powstały po hucznym otwarciu odcinka S7

opublikowano: 24 PAŹDZIERNIKA 2021, 15:41autor: TR WZ
Tak chcą rozwiązać problem korków, które powstały po hucznym otwarciu odcinka S7

Huczne otwarcie 13-kilometrowego odcinka ekspresówki S7 doprowadziło do... gigantycznych korków w okolicach Slomnik. Wjazd i wyjazd na nowy odcinek Szczepanowice - Widoma odbywa się ze starej, jednojezdniowej drogi i to rodziło problemy. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wprowadziła tymczasowe rozwiązanie, które ma zaradzić kłopotom.

Reklama

Jak informuje rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut-Purchla, po ukończeniu budowy przełączki pomiędzy jezdniami S7 na węźle Szczepanowice i wprowadzeniu nowego oznakowania w niedzielę  zmieniona została czasowa organizacja ruchu.

Galeria: Tak GDDKiA chce rozwiązac korki na nowym odcinku S7 (id: 1255)

"Teraz pojazdy jadące z Warszawy i Kielc nie zjeżdżają już na S7 z ronda północnego tylko przejeżdżają dalej i zjeżdżają na drogę ekspresową z ronda południowego. Dalej po przejechaniu łącznicy węzła przełączką wjeżdżają na jezdnię w kierunku Krakowa. Ta nowa organizacja ruchu powinna go usprawnić. Będziemy monitorować sytuację po tej zmianie" - tłumaczy rzeczniczka..

 Kierowcy muszą zachować ostrożność, ponieważ nawigacja Google nie pokazuje jeszcze wprowadzonych zmian.

 Reklama

Realizacja odcinka S7   Szczepanowice  -  Widoma  rozpoczęła się jako pierwsza z 4 odcinków budowanych na północ od Krakowa. Chcąc odciążyć  zatłoczone  Słomniki,  GDDKiA zdecydowała się  na początku października udostępnić kierowcom gotowy odcinek, wprowadzając czasową organizację ruchu. 

Galeria: Otwarcie odcinka S7 koło Słomnik, fot. Jan Graczyński (id: 1247)

Fragment S7 połączony jest z obecną jednojezdniową DK7 poprzez węzły Widoma i Szczepanowice, za pośrednictwem skrzyżowań typu ronda. Ich  geometria  jest  dostosowana  do docelowego układu drogi S7 zakładającego obsługę ruchu  lokalnego, a nie, jak obecnie, głównego. Przepustowość rond jest ograniczona i przy wzmożonym natężeniu powodowała korki.

Według GDDKiA wprowadzona modyfikacja powinna znacząco usprawnić ruch, choć - jak zaznacza -  nie wyeliminuje całkowicie zakłóceń jego płynności w okresach wzmożonego natężenia". 

Reklama

Budowa S7

Budowę prawie 56 km S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa podzielono na cztery odcinki realizacyjne: 

Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km, umowę podpisana 16 kwietnia 2020 r., planowane zakończenie 2023 r. 

Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km, umowa podpisana 8 lutego 2021 r., planowane zakończenie 2024 r. 

Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1,  oddany do ruchu 4 października  2021  r. 

Widoma - Kraków  (z włączeniem do węzła Igołomska), dł. 18,3 km,  umowa podpisana  15  lipca  2021  r., planowane zakończenie 2024  r. 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności