Fachowcy nazywają to "zbiciem", a chodzi o połączenie tunelu drążonego z dwóch stron równocześnie. Po dwóch latach i pięciu miesiącach jeden z tuneli na trasie ekspresowej S7 w kierunku Nowego Targu, pod Małym Luboniem jest już przebity na całej długości.
Reklama
Prace rozpoczęto 6 marca 2017 roku w Naprawie od prawego portalu północnego. Kilka miesięcy później zaczęło się drążenie od strony Skomielnej Białej. Powstały tunel ma 1922 m. Jednocześnie budowany jest drugi tunel, którym kierowcy pojadą w kierunku Krakowa.
Wykonawca zapewnia, że drążenie drugiej nitki zostanie ukończone w marcu przyszłego roku, a całym nowym 16-kilometrowym odcinkiem od Lubnia do Chabówki pojedziemy około marca 2021 roku.
Koszt budowy nowego odcinka drogi S7, zakopianki, od Lubnia do Rabki-Zdroju wyniesie ponad 2 miliardy 105 milionów złotych. Sam odcinek tunelowy to koszt prawie miliarda złotych. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest na 2021 r.
Reklama