To wydarzenie to idealna okazja dla wszystkich miłośników gier komputerowych, projektujących wirtualną rzeczywistość oraz tych, którzy chcą zgłębić tajniki branży. Targi gier komputerowych AGH GamesHall zabiorą was do fascynującego świata rozrywki.
Reklama
Interaktywne stanowiska do gier komputerowych i ich pokazy, prelekcje, możliwość spotkania z twórcami i ekspertami z branży oraz prezentacja projektów tworzonych przez pasjonatów gamedev. Te atrakcje czekają na zainteresowanych 14 marca od godziny 10:00 w Bibliotece Głównej AGH.
Młodzi twórcy rozpoczynający swoją przygodę w branży gamedevu (skrót od słowa gamedevelopment), studenci krakowskich uczelni udostępnią odwiedzającym swoje autorskie, niekomercyjne gry, które powstały od podstaw w ramach studenckiej działalności, a inspirowane są często znanymi fanom produkcjami typu: Silent Hill, Age of Empires, Vampire Survivors czy legendarny Sokoban.
Filip Kowalski, koordynator AGH GamesHall, działający na co dzień w Kole Naukowym AGH Code Industry zapowiada:
Chcemy podzielić się efektami naszej dotychczasowej pracy. Dla twórców w branży projektowania gier bardzo istotny jest komunikat zwrotny od samych graczy. Mogą nas wesprzeć, podpowiadając co zmienić, dodać, o co uzupełnić nasze produkcje. Często właśnie to gracze sugerują istotne zmiany w warstwie narracyjnej gier, wizualnej, akustycznej czy ich płynności.
Reklama
Koło Naukowe AGH Code Industry specjalizuje się w tworzeniu gier wideo. Od dwóch lat popularyzuje nieszablonowe podejście do projektowania gier w społeczności studenckiej.
Odwiedzający studenckie targi będą mogli spróbować swoich sił m.in. w grach osadzonych w klimacie horroru i grozy czy cyberpunkowej przyszłości. Wśród prezentowanych produkcji nie zabraknie także dobrze wszystkim znanym gier strategicznych czy logicznych.
Dodatkową atrakcją dla osób odwiedzających wydarzenie będą spotkania
z ekspertami z branży gamedevu.
· Mikołaj Szczotka, który pracował przy takich tytułach jak Outriders czy Shadow Warrior 3, podzieli się swoim doświadczeniem przy tworzeniu gier.
· Barbara Kciuk, narrative designer w studiu produkcyjnym Bloober Team, zajmuje się tworzeniem wciągających dla graczy historii i opowie właśnie o budowaniu fabuły.
· Jakub Bałuszek-Sobolewski, współzałożyciel Indie Games Starter, inkubatora dla początkujących twórców gier oraz współpracownik amerykańskiego wydawcy gier DreadXP odsłoni kulisy tworzenia gier przez niezależnych twórców.
· Łukasz Leszczyński, koordynator Inkubatora i Akceleratora Digital Dragons przedstawi uczestnikom targów zagadnienia związane z procesem wydawania gier od strony biznesowej.
Reklama
Pełny opis studenckich targów gier oraz lista prelegentów dostępne są na stronie wydarzenia AGH GamesHall. Wstęp na wydarzenie oraz możliwość przetestowania gier są bezpłatne.