MPK w Krakowie nadal współpracuje ze służbami zajmującymi się cyberbezpieczeństwem. Jednocześnie informatycy nieprzerwanie pracują nad stopniowym przywracaniem kolejnych systemów wewnętrznych, które organizują prace wielu działów MPK - informuje przewoźnik.
Reklama:
Ze względów bezpieczeństwa nie mogły zostać uruchomione skrzynki mailowe – MPK niestety nie odbiera wiadomości mailowych i nie może kontaktować się z pasażerami tą drogą.
W związku z pytaniami telefonicznymi w zakresie danych osobowych, które przetwarza MPK, spółka informuje, że wciąż nie posiada żadnych informacji mogących potwierdzić, że zostały one lub nie zostały skopiowane przez przestępców, ale takie ryzyko istnieje.
MPK w Krakowie po ataku cyberprzestępców, zgodnie z przepisami, skierowało zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o potencjalnej możliwości kradzieży przetwarzanych danych osobowych, m.in. pracowników oraz pasażerów. MPK w Krakowie postępuje zgodnie z wewnętrznymi procedurami opracowanymi na tego typu sytuacje. W przypadku stwierdzenia naruszenia poufności danych, MPK w Krakowie będzie informować odrębnym komunikatem osoby, których potencjalnie może to dotyczyć.
Osoby, które posiadają dane w systemie MPK prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dziwne i nietypowe maile, telefony, próby kontaktu. Zaleca się również zastrzeżenie numeru PESEL. Jeżeli ktoś miał gdzieś takie samo lub podobne hasło jak do konta w systemie MPK, to należy je zmienić.
Reklama