Już za kilka dni, 23 listopada, tramwaje powrócą do Mistrzejowic - zapowiada wykonawca nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Reklama
Zgodnie z deklaracją wykonawcy, tramwaje będą kursowały do przedostatniego przystanku przed pętlą, a na pętli, gdzie trwają ostatnie prace, będą zawracały w ramach przejazdów technicznych. Z kolei pod rondem Polsadu ukończono już prace nad kondygnacją poziomu -1, a aktualnie wydobywana jest ziemia z przestrzeni poziomu -2.
Nowa linia tramwajowa to 4,5 km torowiska, które stworzy alternatywny dojazd do Nowej Huty i znacząco poprawi obsługę komunikacyjną Mistrzejowic, skracając czas przejazdu do centrum miasta o 12 minut. Szacuje się, że linia będzie obsługiwała do 2700 pasażerów na godzinę, z potencjałem do zwiększenia do 40 tramwajów na godzinę.
Po zakończeniu budowy partner prywatny odpowiedzialny za ten projekt, czyli firma Gülermak, będzie przez kolejne 20 lat odpowiadał za utrzymanie torowiska, a po tym okresie przekaże miastu w pełni zmodernizowaną linię. To jedno z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych w Europie, realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Zakończenie budowy nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju planowane jest na pierwszy kwartał 2026 r..