W MIEŚCIE

Największa w dziejach Krakowa inwestycja kolejowa wygląda koszmarnie!

opublikowano: 30 MARCA 2024, 06:10autor: Daniela Motak
Największa w dziejach Krakowa inwestycja kolejowa wygląda koszmarnie!

Imponująca rozmachem, największa w dziejach Krakowa inwestycja kolejowa, powód do dumy PKP, ma też swoją ciemną stronę. Widać to na zdjęciach Jana Graczyńskiego, które pokazują zaśmieconą asfaltową nawierzchnię i zasmarowane bazgrołami ściany przejścia pieszo - rowerowego przy ul. Miodowej oraz pokryte graffiti filary nowej estakady kolejowej.

Reklama

- Przeprowadzono rozmowę z osobą odpowiedzialną za utrzymanie czystości, która zobowiązała się, że teren zostanie uprzątnięty - deklaruje w odpowiedzi na pytania Life in Kraków Edyta Ćwiklik ze Straży Miejskiej w Krakowie.

Po niespełna roku od oddania do użytku w całości estakady kolejowej w centrum Krakowa jej filary są zniszczone przez graficiarzy. Niewiele lepiej prezentuje się przejście pieszo - rowerowe przy ulicy Miodowej, zaśmiecone i ze ścianami pokrytymi sprejowymi bazgrołami.

Nawet spod bazgrołów widać, że ściany są nowe, nowa jest też asfaltowa nawierzchnia, ale na skutek zniszczeń i bałaganu to miejsce wygląda na zapuszczone i zdezelowane. Sąsiedztwo kontenerów technicznych PKP przy Miodowej naprzeciw cmentarza żydowskiego zamieniło się w punkt spotkań, picia i szalet dla uczestników libacji. Równie źle wyglądają okolice ul. Blich. Jest jednak szansa, że to się zmieni.

Galeria: Estakady kolejowe ulubione przez wandali (id: 2658)

- Wskazane miejsce z początkiem marca było kontrolowane przez strażników miejskich. Pustostan został zabezpieczony przed dostępem osób postronnych. Strażnicy przeprowadzili rozmowę z przedstawicielką PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialną za pustostan i otrzymali od niej zapewnienie, że podjęte zostaną kroki administracyjno-prawne, zmierzające do jego usunięcia – zapewnia Edyta Ćwiklik z krakowskiej Straży Miejskiej.

I dodaje, że wiążące decyzje w sprawie usunięcia pustostanu zostaną podjęte po konsultacji z Wojewódzkim Inspektoratem Nadzoru Budowlanego. Strażnicy rozmawiali również z osobą odpowiedzialną za utrzymanie czystości, która zobowiązała się, że teren zostanie uprzątnięty.

Imponująca kolejowa inwestycja w Krakowie kosztowała miliard złotych i obejmowała min.: modernizację linii kolejowej  między krakowskim Zabłociem a Podłężem i między Zabłociem a Krakowem Głównym, zbudowanie  nowego przystanku na poszerzonej do czterech torów estakadzie na Grzegórzkach, i wybudowanie trzech nowych mostów na Wiśle. W ten sposób rozbudowano linię średnicową i rozdzielono ruch pociągów podmiejskich od ruchu dalekobieżnego.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności