Imponująca rozmachem, największa w dziejach Krakowa inwestycja kolejowa, powód do dumy PKP, ma też swoją ciemną stronę. Widać to na zdjęciach Jana Graczyńskiego, które pokazują zaśmieconą asfaltową nawierzchnię i zasmarowane bazgrołami ściany przejścia pieszo - rowerowego przy ul. Miodowej oraz pokryte graffiti filary nowej estakady kolejowej.
Reklama
- Przeprowadzono rozmowę z osobą odpowiedzialną za utrzymanie czystości, która zobowiązała się, że teren zostanie uprzątnięty - deklaruje w odpowiedzi na pytania Life in Kraków Edyta Ćwiklik ze Straży Miejskiej w Krakowie.
Po niespełna roku od oddania do użytku w całości estakady kolejowej w centrum Krakowa jej filary są zniszczone przez graficiarzy. Niewiele lepiej prezentuje się przejście pieszo - rowerowe przy ulicy Miodowej, zaśmiecone i ze ścianami pokrytymi sprejowymi bazgrołami.
Nawet spod bazgrołów widać, że ściany są nowe, nowa jest też asfaltowa nawierzchnia, ale na skutek zniszczeń i bałaganu to miejsce wygląda na zapuszczone i zdezelowane. Sąsiedztwo kontenerów technicznych PKP przy Miodowej naprzeciw cmentarza żydowskiego zamieniło się w punkt spotkań, picia i szalet dla uczestników libacji. Równie źle wyglądają okolice ul. Blich. Jest jednak szansa, że to się zmieni.
- Wskazane miejsce z początkiem marca było kontrolowane przez strażników miejskich. Pustostan został zabezpieczony przed dostępem osób postronnych. Strażnicy przeprowadzili rozmowę z przedstawicielką PKP Polskie Linie Kolejowe, odpowiedzialną za pustostan i otrzymali od niej zapewnienie, że podjęte zostaną kroki administracyjno-prawne, zmierzające do jego usunięcia – zapewnia Edyta Ćwiklik z krakowskiej Straży Miejskiej.
I dodaje, że wiążące decyzje w sprawie usunięcia pustostanu zostaną podjęte po konsultacji z Wojewódzkim Inspektoratem Nadzoru Budowlanego. Strażnicy rozmawiali również z osobą odpowiedzialną za utrzymanie czystości, która zobowiązała się, że teren zostanie uprzątnięty.
Imponująca kolejowa inwestycja w Krakowie kosztowała miliard złotych i obejmowała min.: modernizację linii kolejowej między krakowskim Zabłociem a Podłężem i między Zabłociem a Krakowem Głównym, zbudowanie nowego przystanku na poszerzonej do czterech torów estakadzie na Grzegórzkach, i wybudowanie trzech nowych mostów na Wiśle. W ten sposób rozbudowano linię średnicową i rozdzielono ruch pociągów podmiejskich od ruchu dalekobieżnego.