W MIEŚCIE

Rusza budowa tramwaju do Mistrzejowic, również wycinka drzew

opublikowano: 2 LIPCA 2023, 07:43autor: TR WZ
Rusza budowa tramwaju do Mistrzejowic, również wycinka drzew

W poniedziałek, 3 lipca, rozpoczną się pierwsze prace związane z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic – informuje generalny wykonawca firma Gülermak sp. z o.o. Tej inwestycji towarzyszą protesty mieszkańców, którzy domagają się korekty planów, by zachować więcej terenów zielonych.

Reklama

W związku z protestami miasto zorganizowało dodatkowe konsultacje z mieszkańcami, a wnioski mają zostać uwzględnione przez wykonawcę.

W najbliższych tygodniach prace będą obejmować przede wszystkim przygotowanie terenu oraz realizację robót ziemnych związanych z przebudową infrastruktury podziemnej. Prace te będą się wiązały również z wycinką drzew, a przeciwko wycince właśnie protestują mieszkańcy.

ZOBACZ TAKŻE: „Nie warto rozbudowywać ulic wzdłuż linii tramwajowych”, przypadłość polskich miast

- Naszym najwyższym celem jest ominięcie drzew oraz krzewów, które zlokalizowane są na terenach, na których analizujemy możliwość wprowadzenia zmian, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców – zapewnia wykonawca.

Dlatego do czasu przekazania przez miasto szczegółowych wyników konsultacji, budowlańcy mają „unikać terenów, które mogą być poddane korektom”.

- Na początku skupimy się na pracach po południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu, zmierzając w kierunku ronda Młyńskiego. Następnie będziemy pracować w rejonie ulicy Lublańskiej po stronie wschodniej w kierunku ronda Barei, a później od ronda Barei do Mistrzejowic. Na końcu prace będą prowadzone od ronda Młyńskiego do alei Jana Pawła II oraz w okolicy ulicy Lublańskiej po stronie zachodniej z uwagi na rozpatrywanie postulatów mieszkańców – informuje biuro prasowe spółki.

Reklama

Od poniedziałku na trasie inwestycji pojawią się znaki informujące o prowadzonych robotach budowlanych oraz wycince drzew. W związku z I etapem tymczasowej organizacji ruchu będą występować lokalne zwężenia pasów drogowych oraz czasowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych.

ZOBACZ TAKŻE: "Budowa tuneli tramwajowych to zły pomysł", ekspert z SGH polemizuje z prof. Szaratą

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności