Na terenie planowanej budowy tramwaju do Mistrzejowic pojawiły się znaki informujące o wycince drzew. Zareagował wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig. „Drzewa nie będą wycinane, dopóki nie zakończą się spotkania z mieszkańcami”.
Mieszkańcy i aktywiści protestują przeciwko budowie tramwaju do Mistrzejowic w obecnym kształcie, ponieważ ich zdaniem inwestycja zakłada zbyt dużą ingerencję w zieleń.
Po burzliwej sesji Rady Miasta Krakowa wiceprezydent Andrzej Kulig zapowiedział zorganizowanie kolejnych rozmów z mieszkańcami na temat tej inwestycji. Zapewnił, że zrobi wszystko, by projekt był przyjęty jako przyjazny środowisku. Jednocześnie, po tym, jak na terenie budowy pojawiły się znaki o wycince drzew, polecił je usunąć.
"Wydałem dyspozycje Zarządowi Dróg Miasta Krakowa, by zobowiązał wykonawcę KST IV do natychmiastowego usunięcia tablic, które wprowadzają mieszkańców w błąd. Zgodnie z ustaleniami, wycinka drzew nie rozpocznie się do momentu, aż zakończą się spotkania z mieszkańcami" - napisał na Twitterze.
Co prawda plac budowy został oficjalnie przekazany partnerowi prywatnemu – generalnemu wykonawcy, firmie Gülermak, ale pierwsze prace przygotowawcze będą toczyć się w miejscach, które nie budzą wątpliwości mieszkańców. Pozostałe obszary zostaną poddane dyskusji – w tym celu zorganizowanych zostanie pięć spotkań.
Reklama
Harmonogram spotkań:
- poniedziałek, 12 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu od ul. Młyńskiej do ronda Barei
- wtorek, 13 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu ul. Meissnera, po stronie numerów parzystych
- środa, 14 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu ul. Meissnera, po stronie numerów nieparzystych
- czwartek, 15 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu od ronda Barei do ul. Dobrego Pasterza
- piątek, 16 czerwca, godz. 17.00 – dla rejonu od ul. Dobrego Pasterza do pętli w Mistrzejowicach
Wszystkie spotkania będą prowadzone w formule online. Zaproszenia otrzymają dzielnice oraz spółdzielnie. Każdy zainteresowany będzie mógł wziąć w nim udział za pomocą aplikacji Zoom. Linki zostaną udostępnione w przyszłym tygodniu. Spotkania będą organizowane w godzinach popołudniowych, aby ułatwić udział mieszkańcom.
W spotkaniach wezmą udział przedstawiciele partnera prywatnego, jednostek miejskich i spółek zaangażowanych w opracowanie dokumentacji projektowej.
– Zależy nam, by organizowane spotkania były maksymalnie rzeczowe, więc chcemy się skupić na konkretnych odcinkach prowadzonej inwestycji. Dzięki temu mieszkańcom będzie łatwiej wyrazić opinię dotyczącą szczegółowych rozwiązań przyjętych w pobliżu ich miejsca zamieszkania – wyjaśnia Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa.
Reklama
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. Dzięki tej inwestycji czas podróży z północnej części Krakowa do centrum zostanie skrócony o około 12 minut.