Dobra wiadomość dla kierowców. Od poniedziałku wieczorem nowym tunelem wzdłuż Opolskiej jedziemy w obu kierunkach. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność.
Reklama
Jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa do uruchomionej 12 maja komory południowej, doszła jezdnia północna, którą kierowcy dwoma pasami ruchu mogą teraz jechać w kierunku Bronowic.
Trzeba jednak zachować w tunelu szczególną ostrożność, ponieważ to nadal plac budowy. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 40 km/h. Również przy dojazdach do tunelu. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane.
Na poziomie „0” nad tunelem już obecnie wykonawca łączy poszczególne elementy infrastruktury, przede wszystkim tory tramwajowe.
Tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jego celem podstawowych jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe.
Ma to usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.
Reklama
Tunel ma ok. 100 m, a włącznie z najazdami – ok. 414 m. Konstrukcja jest szeroka na ok. 23 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów wyniesie on 50 ton.