W MIEŚCIE

Koniec z ograniczeniami pracy Urzędu Miasta. Łatwiej będzie załatwić sprawy

opublikowano: 10 KWIETNIA 2023, 13:02autor: TR WZ
Koniec z ograniczeniami pracy Urzędu Miasta. Łatwiej będzie załatwić sprawy

Od wtorku po świętach zmieniają się godziny pracy Urzędu Miasta. Koniec z zimowymi ograniczeniami wymuszonymi oszczędnościami w zużyciu energii.

 

Od wtorku, 11 kwietnia, Urząd Miasta Krakowa przywraca popołudniową obsługę mieszkańców. Magistrat będzie przyjmował mieszkańców w godzinach od 7.40 do 18.00. Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych będą otwarte od poniedziałku do soboty w godz. 10.00–18.00.

W okresie zimowym magistrat był czynny tylko do 15.30. - Było to wymuszone przepisami, które  nałożyły na instytucje konieczność zmniejszenia zużycia prądu o 10% - tłumaczy Dariusz Nowak z Urzędu Miasta Krakowa.

Dłuższe godziny pracy również punktów Urzędu Miasta w galeriach handlowych (Bonarka, Bronowice, Serenada) mają ułatwić mieszkańcom załatwianie spraw. Dariusz Nowak przypomina też, że wiele spraw załatwimy już przez Internet i dzięki usłudze Paczkomat Urząd 24.

Tak uruchamiano tę usługę:

Paczkomaty umożliwiają:

  • bezpłatny odbiór przesyłek odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. Bohdana Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
  • nadawanie przez mieszkańców przesyłek do Urzędu Miasta Krakowa odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty
  • umieszczenie przesyłki w jednym z paczkomatów lub w jakimkolwiek innym paczkomacie InPost zlokalizowanym na terenie Krakowa.
     

Reklama

Ponadto Urząd informuje, że kasy w Wydziale Podatków i Opłat w lokalizacjach: ul. Grunwaldzka 8 i ul. Nowohucka 1, będą czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7.40-15.00.

W pozostałych lokalizacjach (al. Powstania Warszawskiego 10, os. Zgody 2, ul. Wielicka 28a) będą czynne w dni robocze od godz. 7.40 do 17.45.

Punkt Obsługi Przedsiębiorcy przy ul. Zabłocie 22 będzie obsługiwał klientów w dni robocze w godz. 7.40-15.30.

W godzinach 7.40-15.30. działa też miejska infolinia. Pod numerem 12 616 55 55  można uzyskać informację o usługach realizowanych przez Gminę Miejską Kraków lub zgłosić problem czy pomysł na ulepszenie funkcjonowania miasta, który – jak obiecują urzędnicy - zostanie przekazany do odpowiednich służb miejskich.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności