Prace w tunelu (a własciwie dwóch równoległych tunelach) zakończono, GDDiK zapewnia, że przeprawa między Naprawą a Skomielną Białą jest już gotowa. Zanim tunelem przejadą kierowcy, trzeba jednak dokończyć budowę południowego dojazdu do przeprawy, a to potrwa kilka miesięcy.
Reklama
Od prawie dwóch miesięcy trwa testowanie systemów łączności i monitoringu radiowego, oddymiania, systemów przeciwpożarowych, oddymiania i wentylacji. W tunelu nie są też jeszcze zamontowane znaki, niewymalowane są pasy na drogach.
Prace przy drążeniu tunelu zaczęły się 6 marca 2017 roku, miały się zakończyć ponad rok temu, termin oddania do użytku tego fragmentu zakopianki kilkukrotnie przekładano. Na dziś to czwarty kwartał 2022 roku.
Reklama
Tunel pod Luboniem jest jednym z najdłuższych w Polsce. Budowa ponad dwukilometrowej przeprawy kosztowała prawie miliard złotych.