W południe przekopano na wylot pierwszy tunelu na budowanej pólnocnej obwodnicy Krakowa w Batowicach. Odbyło się to w blasku kamer i aparatów.
Reklama
Chodzi o podziemny obiekt, który umożliwi przejazd przez wzgórza w Batowicach. Tunel będzie mieć 496 m długości, a budowany jest w taki sposób, że najpierw wykonano ściany i strop, a potem przyszła pora na wybieranie ziemi.
W ciągu północnej obwodnicy Krakowa budowany jest jeszcze długi na 653 m tunel pod rżeką Prądnik w Zielonkach. Wykorzystywana jest ta sama odkrywkowa metoda budowy.
Pod względem długości oba tunele rozdzieli most nad potokiem Sodół Dominikański i jego dopływem, a także ul. Krakowską w gminie Zielonki. Ta przeprawa będzie mieć 653 m.
Północna Obwodnica Krakowa to droga ekspresowa S52 o długości 12,5 km. Połączy podkrakowską Modlnicę z Mistrzejowicami (dzielnica Krakowa) i dalej z odcinkiem S7 Widoma–Kraków. Gotowa ma być w 2023 r. Wartość inwestycji wynosi 1,4 mld zł.