Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie wystartował z przetargiem na ulicę Nowobagrową. Do zaprojektowania są drogi, tory tramwajowe, chodniki i ścieżki rowerowe. Planowana Trasa Nowobagrowa jest elementem trzeciej obwodnicy Krakowa po wschodniej stronie miasta. Zgodnie z założeniem, ma się ona składać z części drogowej i tramwajowej. Dodatkowo, w ramach tego przedsięwzięcia inwestycyjnego miałaby powstać nowa infrastruktura rowerowa i piesza.
Reklama
Trasa ma przebiegać na odcinku od ul. Lipskiej do skrzyżowania ulic Nowosądecka/Wielicka/Kamieńskiego. Początek Trasy Nowobagrowej od strony północnej wyznacza tzw. węzeł Płaszów, czyli skrzyżowanie planowanej Trasy Ciepłowniczej oraz ulic Lipskiej i Mierzei Wiślanej.
Następnie ma ona biec wzdłuż ulicy Mierzeja Wiślana z możliwością połączenia z planowanym układem komunikacyjnym w ramach Miejskiego Planu Zagospodarowania Przestrzennego „Nowe Miasto” oraz ulicą Bieżanowską.
Trasa ma przecinać magistralę kolejową w układzie tunelowym lub estakadowym na południe i południowy-zachód od Zalewu Bagry, biec przez tereny przemysłowe aż do tzw. węzła Kabel na wysokości obecnego, wspomnianego wyżej skrzyżowania ulic Wielickiej, Kamieńskiego i Nowosądeckiej.
Reklama
Wybudowanie linii tramwajowej wzdłuż Nowobagrowej w połączeniu z planowanym układem tramwajowym towarzyszącym Trasie Ciepłowniczej ma zapewnić szybkie i bezkolizyjne połączenie komunikacją szynową od ronda Dywizjonu 308 do ul. Wielickiej z przekroczeniem barier w postaci Wisły i magistrali kolejowej w Płaszowie.
Składanie ofert w przetargu przewidziano do 19 sierpnia. Budowa mogłaby nastąpić jednak nie wcześniej niż w 2030 roku.