Tę część inwestycji blokowali mieszkańców Poradowa, niezadowoleni z proponowanych wariantów drogi. Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wreszcie przetarg na budowę kolejnego odcinka ekspresowej "siódemki" między Miechowem a Szczepanowicami.
Reklama
Chodzi o projekt i budowę niewiele ponad pięciokilometrowego odcinka S7 wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Przebudowane zostaną istniejące drogi kolidujące z S7,. Powstanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. W ciągu drogi ekspresowej powstanie pięć wiaduktów, w tym jeden z nich będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt.
Przetarg ma zostać rozstrzygnięty w połowie roku, budowa ma potrwać ponad trzy lata.
S7 od Krakowa do Warszawy
Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice jest częścią 55,6-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
1. Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km (16 kwietnia 2020 r. podpisana została umowa na kontynuację projektowania i budowę tego odcinka)
2. Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km (ogłoszono przetarg)
3. Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km (prace rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. i trwały bez większych przerw w okresie zimowym. Zaawansowanie prac na tym odcinku S7 wynosi ponad 29%. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2021 r. )
4. Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km (trwa procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.)
Reklama
Po ukończeniu budowy drogi ekspresowej S7 w województwie małopolskim kierowcy będą mogli w komfortowych warunkach przemieszczać się pomiędzy dawną stolicą Polski Krakowem i obecną Warszawą. Poprawi się bezpieczeństwo, komfort jazdy i skróci czas przejazdu do niewiele ponad 2,5 godziny. Kiedy zakończy się cała inwestycja? Prawdopodobnie ok. roku 2024.