W MIEŚCIE

Mieszkańcy blokowali, ale jest już przetarg na budowę kolejnego odcinka "ekspresówki"

opublikowano: 29 KWIETNIA 2020, 14:29autor: Robert Nowak
Mieszkańcy blokowali, ale jest już przetarg na budowę kolejnego odcinka "ekspresówki"

Tę część inwestycji blokowali mieszkańców Poradowa, niezadowoleni z proponowanych wariantów drogi. Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wreszcie przetarg na budowę kolejnego odcinka ekspresowej "siódemki"  między Miechowem a Szczepanowicami.

Reklama

Chodzi o projekt i budowę niewiele ponad pięciokilometrowego odcinka S7 wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Przebudowane  zostaną  istniejące  drogi  kolidujące  z S7,. Powstanie infrastruktura  dla pieszych i rowerzystów oraz  przejazdy  i wjazdy awaryjne na S7.  W ciągu drogi ekspresowej powstanie pięć wiaduktów, w tym  jeden z nich będzie pełnił  również  funkcję przejścia dla zwierząt. 

Przetarg ma zostać rozstrzygnięty w połowie roku, budowa ma potrwać ponad trzy lata.

S7 od Krakowa do Warszawy 

Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice jest częścią 55,6-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:  

1. Moczydło  - Miechów, dł. 18,7 km  (16 kwietnia 2020 r. podpisana została umowa na kontynuację projektowania i budowę tego odcinka) 

2. Miechów  - Szczepanowice, dł. 5,3 km (ogłoszono przetarg)

3. Szczepanowice  - Widoma, dł. 13,1 km  (prace rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. i trwały bez większych przerw w okresie zimowym. Zaawansowanie prac na tym odcinku S7 wynosi ponad 29%. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2021 r. )

Galeria: Start budowy S7 między Szczepanowicami i Widomą (11.09.2019) fot. Marek Lasyk (id: 371)

4. Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km (trwa procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.)

Reklama

Po ukończeniu  budowy drogi ekspresowej  S7 w województwie małopolskim kierowcy będą mogli w komfortowych warunkach przemieszczać się pomiędzy dawną  stolicą Polski Krakowem i obecną Warszawą.  Poprawi się bezpieczeństwo, komfort jazdy i skróci czas przejazdu do niewiele ponad 2,5 godziny. Kiedy zakończy się cała inwestycja? Prawdopodobnie ok. roku 2024.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności