Bazując na świadectwach współczesnych kobiet, zbieranych przez artystki podczas pracy, odwołując się do formuły baśni i figury czarownicy, spektakl opowiada o strategiach nadużyć wobec kobiecych ciał.
Reklama
„Równina wątłych mięśni” Renaty Piotrowskiej-Auffret o performans wykorzystujący narzędzia tańca eksperymentalnego i teatru, dla którego punkt wyjścia stanowiło zakończenie libretta „Święta wiosny’ Igora Strawińskiego.
Bazując na świadectwach współczesnych kobiet, zbieranych przez artystki podczas pracy, odwołując się do formuły baśni i figury czarownicy, spektakl opowiada o strategiach nadużyć wobec kobiecych ciał, dekonstruuje i transformuje obecne w kulturze przemocowe narracje i mechanizmy. Przechwytuje stereotypową figurę ofiary jako kobiety „z natury” podatnej na krzywdę i poszukuje alternatywnych wariantów historii kobiecych ciał, projektując przestrzeń emancypacji i nową mitologię.
Renata Piotrowska-Auffret jest związana z ośrodkami choreografii w Polsce i Europie. Należy do warszawskiego kolektywu niezależnych choreografów i choreografek Centrum w Ruchu.
Koncepcja, reżyseria, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret
Kreacja i performens: Magdalena Fejdasz, Aleksandra Osowicz, Katarzyna Sikora
Dramaturgia i teksty: Anka Herbut
Muzyka: Marcin Janus
Kostiumy: Maja Skrzypek
Światło i przestrzeń: Aleksandr Prowaliński
Research: Dominique Brun, Clarisse Chanel, Magdalena Frankowicz, Zuzanna Jusińska, Kama Królikowska, Natalia Oniśk, Agnieszka Sikorska, Mary Szydłowska, Katarzyna Sypniewska, Monika Turemka
Produkcja: Teatr Łaźnia Nowa, Kraków.