Deweloperzy coraz częście reklamują swoje inwestycje mieszkaniowe w Krakowie zapewniając o zieleni i dużym terenie rekreacyjnym. "Obowiązkowym" punktem staje się osiedlowa tężnina. Nie inaczej jest w przypadku inwestycji EKOPARK przy ul. Piaszczystej na Prądniku Białym.
Reklama
Jak zapewnia deweloper osiedle realizuje ideę, w której zieleń stanowi punkt wyjścia. Park o powierzchni porównywalnej z jedną czwartą Rynku Głównego, który powstał już na początku projektu, to fundament układu urbanistycznego.
Kraków coraz częściej staje się polem testowania nowych modeli urbanizacji – od osiedli w duchu 15- minutowego miasta, po koncepcje oparte na intensywnej zieleni i społecznych funkcjach przestrzeni. Na południu miasta powstają duże zespoły zabudowy ze zbiornikami wodnymi i infrastrukturą rekreacyjną. Ale choć hasła „zielonych inwestycji” są dziś modne, rzadko idzie za nimi prawdziwa integracja natury z miastem.
Slow City, zlokalizowane na północy Krakowa, ma stawiać na realne doświadczenie: miasto – zieleń – harmonia. Architektura ma tu nie przytłaczać przestrzeni, lecz współistnieć z nią.
Serce inwestycji stanowi zielony teren rekreacyjny dla mieszkańców osiedla – największy, jak zapewnia inwestor, spośród wszystkich nowych osiedli mieszkaniowych w regionie. Znajdziemy tu tężnię, siłownię plenerową, sensoryczne ścieżki, strefy zabaw, zacienione polany i miejsca odpoczynku. W kolejnych etapach planowane są m.in. boisko wielofunkcyjne oraz wybieg dla psów.
Wśród zastosowanych technologii znajdują się m.in. antysmogowe chodniki, które aktywnie oczyszczają powietrze – to pierwsze tego typu osiedlowe rozwiązanie w Krakowie. Panele fotowoltaiczne wspierają energetyczną samowystarczalność, a chodniki z betonu jamistego umożliwiają skuteczne wchłanianie wody, zapobiegając jej zaleganiu po opadach.
– Slow City to projekt, w którym technologia i zieleń nie konkurują ze sobą, ale razem pracują na rzecz komfortu mieszkańców. Naszym celem nie było stworzenie miejsca, w którym człowiek naprawdę może dobrze żyć – w harmonii z otoczeniem i sobą samym – mówi Bartosz Dąbrowski, dyrektor marketingu i sprzedaży EKOPARK.