W MIEŚCIE

Utrudnienia na bulwarze Inflanckim. Zamknięta ścieżka pieszo – rowerowa

opublikowano: 22 CZERWCA 2025, 09:14autor: Daniela Motak
Utrudnienia na bulwarze Inflanckim. Zamknięta ścieżka pieszo – rowerowa

We wtorek, 24 czerwca, od godziny 7 do 18 zamknięta będzie ścieżka pieszo – rowerowa na dolnym bulwarze Inflanckim, po stronie Kazimierza. Utrudnienia są spowodowane kolejnym etapem budowy kładki nad Wisłą. 

Reklama
 
Na wtorek wykonawca inwestycji zaplanował montaż stalowej konstrukcji środkowego pomostu kładki Kazimierz – Ludwinów, bezpośrednio nad ścieżką pieszo – rowerową na dolnym bulwarze Inflanckim, po stronie Kazimierza. “Dla bezpieczeństwa użytkowników ścieżki, ruch pieszy i rowerowy zostanie w tym czasie przekierowany na drogi i ścieżki znajdujące się na górnym bulwarze Inflanckim. Należy stosować się do oznakowania tymczasowej organizacji ruchu” - wyjaśniają i apelują urzędnicy. 
 
Na środę, 25 czerwca, planowany jest transport elementów konstrukcji wsporczych nad ścieżką pieszo – rowerową. Podczas tej operacji ruch na dolnym bulwarze Inflanckim zostanie kilkakrotnie wstrzymany na krótko, na kilka minut. O chwilowych zamknięciach pieszych i rowerzystów będą na bieżąco informować pracownicy generalnego wykonawcy, obecni na miejscu. 
 
Kładka nad Wisłą połączy Kazimierz z Ludwinowem w 2026 roku. Przeprawa dla pieszych i rowerzystów będzie miała około 130 m długości i prawie 14 m szerokości, będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki, zamocowane w żelbetowych podporach - przyczółkach i ze środkowego pomostu widokowego.

Galeria: Trwa budowa kładki pieszo rowerowej z Kazimierza na Ludwinów (id: 2976)

Projekt konstrukcji został skorygowany o tym, jak Krakowowi zagroziło skreślenie z listy UNESCO z jego powodu, bo kładka zbyt mocno ingerowała w krajobraz miasta. Dzięki poprawkom obniżono pomosty i najazd po stronie Kazimierza o około 2 metry. Zmiany zyskały pozytywną opinię Wojewódzkiego Małopolskiego Konserwatora Zabytków, udało się też ochronić drzewa, rosnące po stronie Kazimierza.
 
Koszt budowy, przy której używany był specjalistyczny dźwig, barki i łodzie,  wyniesie około 114 mln zł, z czego 65 mln pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.