W MIEŚCIE

Dobra wiadomość dla pasażerów, krakowskie MPK uporało się z problemem

opublikowano: 8 GRUDNIA 2024, 21:02autor: Daniela Motak
Dobra wiadomość dla pasażerów, krakowskie MPK uporało się z problemem

“Mamy dobre informacje dla pasażerów! W tej chwili zostały uruchomione aplikacje mobilne do zakupu biletów okresowych mKKM i mKK oraz portal Elektroniczne Konto Pasażera” - informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Systemy zostały sparaliżowane we wtorek, 3 grudnia, przez międzynarodową grupę hakerów ze Wschodu, atakujących na zlecenie wskazane przedsiębiorstwa.

Reklama:

W naprawionych właśnie aplikacjach można już nabywać wszystkie rodzaje biletów okresowych zarówno ze zniżką mieszkańca jak i metropolitalne. Pasażerowie mogą także okazywać bilety w aplikacjach podczas kontroli. MPK zastrzega, że system może nie generować jeszcze potwierdzeń mailowych po zakupie biletów w mKKM i mKK dla niektórych domen pocztowych. ”Brak takiego potwierdzenia nie wpływa na cały proces zakupu. Warto jednak upewnić się, że zakupiony bilet widzimy w aplikacjach”. 
 
Prace nad przywróceniem aplikacji rozpoczęły bezzwłocznie po zakończeniu działań i zabezpieczeniu wszystkich dowodów przez służby, zajmujące się cyberprzestępczością. 

“Dzięki nieprzerwanej pracy w zakresie weryfikacji i testów mogliśmy uruchomić działanie tych aplikacji już dzisiaj. Zależało nam na tym, aby zrobić to jak najszybciej, ale cały czas zdajemy sobie sprawę, że cyberprzestępcy mogą planować kolejne ataki. Dlatego obserwujemy wszystkie systemy” - relacjonują przedstawiciele krakowskiego przewoźnika i dodają, że przywrócenie systemów informatycznych, odpowiedzialnych za funkcjonowanie aplikacji mobilnych mKKM i mKK to efekt pracy informatyków MPK, pracowników Centrum Obsługi Informatycznej UMK, informatyków firm zewnętrznych oraz służb Ministerstwa Cyfryzacji, w tym NASK. 

“To było wielkie wyzwanie, bo celem międzynarodowej grupy cyberprzestępców powiązanych ze Wschodem, było całkowite zniszczenie wszystkich systemów informatycznych MPK w Krakowie. Naszym pasażerom dziękujemy za zrozumienie i cierpliwość, chcemy także przeprosić za wszystkie niedogodności”.

Reklama

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności