Zakończyła się budowa kładki w Głogoczowie. We wtorek przed południem ma zostać otwarta dla pieszych. Ma być bezpiecznie, no i wreszcie w tym miejscu droga nie będzie się korkować.
Reklama:
Ostatnie prace w Głogoczowie to likwidacja starego przejścia dla pieszych. "Musimy uzupełnić krawężnik wzdłuż drogi i ściągnąć farbę z nawierzchni. Dlatego też jutro w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie" - tłumaczy Kacper Michna z krakowskiego oddzialu GDDKiA..
Bezpieczne przejście
Kładka nad zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind.
Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Budownictwo Mosty Drogi.
Modernizacja zakopianki
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:
- obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. W Krzyszkowicach powstają węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt to część większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – mają być zrealizowanie do końca 2025 roku.
Reklama