Krakowskie MPK testuje miniautobus elektryczny PEV6 marki King Long. To pierwsze testy tak małego autobusu zeroemisyjnego w Krakowie. W przyszłości taki autobus móglby kursować ulicami starego miasta.
Reklama
Teraz elektrycznym mini autobusem będą jeździć mieszkańcy takich rejonów miasta jak Podgórki Tynieckie, Grębałów, Zesławice czy Rybitwy. Mały autobus będzie bowiem kursował tam, gdzie obecnie są wysyłane najmniejsze pojazdy, które w swojej flocie posiada MPK. Będzie to więc linia nr 116 (Czerwone Maki P+R – Podgórki Tynieckie), 176 (Kostrze OSP – Bodzów), 180 (Os. Na Stoku – Grębałów), 198 (Mistrzejowice – Zakole) oraz rejon obsługiwany przez telebusa.
Dzięki testom miniautobusu King Longa, mieszkańcy przez najbliższe dwa tygodnie będą mogli podróżować pojazdem zeroemisyjnym o długości 6 m i wadze niecałych 5 ton. Będzie to też okazja dla MPK, aby sprawdzić ten niewielki pojazd na tych trasach, gdzie nie mogą kursować większe autobusy elektryczne.
Co wyróżnia miniautobus PEV6? Przede wszystkim małe rozmiary, dzięki którym autobus jest bardzo zwrotny i łatwy w manewrowaniu w ciasnych uliczkach. Niskopodłogowa konstrukcja, która poza miejscem dla osoby na wózku inwalidzkim i wygodnie rozkładaną rampą, posiada także miejsca dostępne z niskiej podłogi.
Zgodnie z informacją producenta, bateria bezkobaltowa, o pojemności 89 kWh, wykonana w najnowszej technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa) gwarantuje wysoką skuteczność oraz żywotność, czego potwierdzeniem jest aż 8-letnia gwarancja. Szybki czas ładowania autobusu z mocą nawet 120 kW gwarantuje (przy zastosowaniu ładowarki o odpowiedniej mocy) naładowanie baterii w czasie poniżej 1 godziny.
Autobus jest wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające także pracę kierowcy, np. inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, system elektronicznych lusterek i kamer 360”. W miniautobusie może jednocześnie podróżować 22 pasażerów, z czego 12 na miejscach siedzących.