W MIEŚCIE

Po groźnej awarii: sprawdzili wszystkie "Wiedeńczyki"

opublikowano: 5 MARCA 2020, 13:28autor: Robert Nowak
Po groźnej awarii: sprawdzili wszystkie "Wiedeńczyki"

Po groźnej awarii tramwaju na Alei Pokoju MPK podjęło decyzję o kontroli wszystkich tramwajów typu E1 - popularnie nazwanych "wiedeńczykami". Trwa wyjaśnianie przyczyny awarii, która zdaniem policji mogła stworzyć "realne zagrożenie" dla pasażerów.

Reklama

Media obiegła w środę informacja o "wybuchu" w tramwaju. Na torze w kierunku ronda Grzegórzeckiego w pewnym momencie  rozległ się huk, a z tramwaju wypadły szyby. Pierwsze ustalenia wskazywały, że wybuchł silnik. Żaden z pasażerów tramwaju linii 22 nie odniósł obrażeń. Policja i MPK próbują ustalić, co było przyczyną awarii.

"Od wczesnych godzin porannych trwa badanie tramwaju typu E1, w którym doszło do uszkodzenia instalacji i szyb. W badaniach poza pracownikami działu technicznego MPK SA biorą udział zewnętrzni eksperci. Po zakończeniu tych czynności zostaną przedstawione ich wyniki oraz przyczyny, które mogły doprowadzić do tego zdarzenia. Jeszcze wczoraj wagon był dostępny dla policji, która również prowadziła czynności wyjaśniające." - informuje rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk.

Natychmiast po tym wydarzeniu została również podjęta decyzja o kontroli wszystkich pozostałych wagonów E1. Kontrola została przeprowadzona w nocy z 4 na 5 marca i nie wykazała nieprawidłowości. Jak zapewnia MPK podróżowanie tramwajami jest bezpieczne.

Tramwaj SGP/Lohner E1:

Typ tramwaju produkowanego w zakładach Lohner i Simmering-Graz-Pauker. Jedynym odbiorcą było przedsiębiorstwo w Wiedniu. Stanowiły ulepszenie produkowanych od 1959 roku tramwajów typu E, będących licencyjną wersją niemieckiego Düwag. Od 1970 roku montowano w nich półautomatyczny system sterowania jazdą Geamatic. W latach osiemdziesiątych wyposażenie wagonów poddano głębokiej modernizacji wprowadzając wiele układów elektronicznych do sterowania wagonów, dzięki temu uzyskano dużo lepsze warunki bezpieczeństwa pasażerów i pracy motorniczego.

Po wymianie taboru w Wiedniu, wagony E1 zostały sprzedane za granicę, w tym do Polski. MPK w Krakowie posiada i użytkuje od 2004 roku 75 wagonów typu E1 i 65 doczep typu c3.

O innych tramwajach "z odzysku": 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności