Przystanek przyszłego metra w Krakowie powstanie pod tarczą skrzyżowania ulic: Karmelicka, Podwale, Dunajewskiego w taki sposób, by wyjścia znalazły się w każdej z tych ulic oraz ulicy Szewskiej - poinformował kandydat na prezydenta Krakowa Andrzej Kulig.
Reklama
Kanydat na prezydenta miasta, obecny wiceprezydent zapewnił, że jest zdecydowanym zwolennikiem budowy metra i że zadba o pozyskanie zewnętrznych środków na rozpoczęcie budowy pierwszej linii.
Planowana pierwsza linia krakowskiego metra ma prowadzić ze Wzgórz Krzesławickich do Bronowic. - Kluczowy jest I etap od ronda Barei do ul. Piastowskiej. To będzie odcinek całkowicie tunelowy, drążony metodą górniczą, dzięki temu podczas prac nie zostanie sparaliżowany ruch w centrum miasta - wyjaśnił Andrzej Kulig. Poinformował również gdzie będzie zlokalizowany najważniejszy przystanek w centrum.
- Przez długie lata dyskutowaliśmy z kolejnymi konserwatorami zabytków, gdzie ma być ulokowany ten przystanek. Nie mogliśmy się zgodzić z koncepcją, że ma być na rogu ul. Rajskiej i Karmelickiej przy parku Wisławy Szymborskiej, bo nie byłoby to miejsce wygodne do przesiadek. Ostatecznie jesteśmy już po kluczowych dla nas ustaleniach z panią wojewódzką konserwator zabytków w sprawie usytuowania tego przystanku pod tarczą skrzyżowania ulic: Karmelicka, Podwale, Dunajewskiego w taki sposób, by wyjścia znalazły się w każdej z tych ulic oraz ulicy Szewskiej - poifnormował Andrzej Kulig.
Kolejne etapy to odcinek od ul. Piastowskiej do Bronowic na pograniczu Wielkiej Wsi i od ronda Młyńskiego do Wzgórz Krzesławickich.
Uzupełnieniem systemu transportu publicznego ma ją być nowe linie tramwajowe (Mały Płaszów – Złocień, z przedłużeniem do drogi S-7, Krowodrza Górka – Azory, Azory – Bronowice, przedłużenie linii wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja do przystanku PKP, przedłużenie linii na os. Kliny) i nowe linie autobusowe (Żabiniec, Kantorowice-Zesławice, Bronowice Wielkie – Bronowice Małe, Sidzina).