"8 stycznia uruchomimy dla pasażerów terminal autobusowy na pętli tramwajowej na Górce Narodowej wraz z obsługą pasażerów na pętli tramwajowej. Z kolei do 12 stycznia zacznie działać parking P+R dla 460 pojazdów" - poinformował wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.
Reklama
Wraz z rozpoczęciem funkcjonowania zintegrowanego węzła przesiadkowego otwarty będzie także dojazd od strony rozbudowanej al. 29 Listopada oraz od nowego odcinka ulicy Papierni Prądnickich.
"Inwestycja uzyskała decyzję zezwalającą na użytkowanie. Obecnie trwają testy systemów obsługujących węzeł przesiadkowy, tak by w przyszłym tygodniu mieszkańcy mogli korzystać z nowej infrastruktury" - zapowiada wiceprezydent Kulig.
Jak informuje Zarząd Transportu Publicznego, do Górki Narodowej jak dotychczas będą kursować tramwaje linii 18 i 50. Z terminala autobusowego będą korzystać z kolei linia miejska 503 oraz linie aglomeracyjne 217, 247, 257, 277 i 280. Dodatkowo węzeł Górka Narodowa będzie obsługiwany przez linię ekspresową 307.
Nowa linia tramwajowa do Górki Narodowej została uruchomiona 4 września ub. roku, ale na razie tramwaj kursuje bez obsługi pasażerów na pętli Górka Narodowa. To się zmieni po uruchomieniu całego węzła.
Dziennie z obu linii tramwajowych - 18 i 50 - korzysta ponad 20 tys. pasażerów, co daje ok. 140 tys. przez pierwsze 7 dni. Są to dane dotyczące odcinka od Papierni Prądnickich do Krowodrzy Górki. Przejazd z przystanku początkowego do Krowodrzy Górki zajmuje 9 minut, a w niecałe 20 można dojechać do Nowego Kleparza.