Jest zgoda na rozbudowę terminala pasażerskiego lotniska w Balicach. Taką decyzję podjęli wspólnicy na ostatnim w tym roku Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników. Głównym udziałowcem są należące do Skarbu Państwa Polskie Porty Lotnicze S.A. Kluczowa dla dalszego funkcjonowania krakowskiego lotniska jest jednak budowa nowej drogi startowej. Ta, która jest obecnie użytkowana, jest w złym stanie.
Reklama
Lotnisko przekonuje, że przepustowość obecnego terminala pasażerskiego, oddanego do użytkowania po rozbudowie w grudniu 2016 roku jest już niewystarczająca, aby obsłużyć tak intensywnie wzrastający ruch. W tym roku Kraków Airport obsłużył rekordową liczbę pasażerów, ponad 9 milionów.
„Rozpoczynamy proces wyłonienia generalnego wykonawcy robót budowlanych i ruszamy z rozbudową. Przed nami wiele miesięcy prac budowlanych” – zapowiada prezes Kraków Airport Radosław Włoszek.
Jednak kluczową inwestycją pozostaje budowa nowej drogi startowej. O użytkowanym obecnie pasie startowym od lat mówi się, że jest w kiepskim stanie, a bieżące, doraźne naprawy z pewnością na dłuższą metę nie wystarczą.
„Czekamy na decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Gdy zostanie wydana rozpoczniemy procedury administracyjno-budowlane. Budowa nowej drogi startowej umożliwia ciągłość funkcjonowania krakowskiego lotniska, bez konieczności jego zamykania na wiele miesięcy. Ta budowa, podobnie, jak rozbudowa terminala pasażerskiego, czy pozostałe budowy będzie toczyła się przy nieprzerwanie funkcjonującym lotnisku” – obiecuje Włoszek.