Pracownicy krakowskiego MPK wyremontowali wyjątkowy autobus, historyczny egzemplarz MAN SL 200 o numerze taborowym 16005. Autobusy MAN były pierwszymi autobusami zza zachodniej granicy eksploatowanymi przez przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce. Były też pierwszymi w Krakowie autobusami z automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie egzemplarze stacjonowały w zajezdni Bieńczyce.
Reklama
Autobusy MAN SL 200 były produkowane były w latach 1973–1986 w fabryce Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG (M.A.N.) w Norymberdze. Na krakowskich ulicach pojawiły się na początku 1990 r., kiedy to krakowskie MPK z Norymbergi otrzymało cztery używane pojazdy tego typu wraz tramwajami T4 oraz B4. Najczęściej wysyłane były na linie nr 125, 153 czy 198.
W 1996 r. zakończono eksploatację tych pojazdów. Pojazd o numerze 16604 został zachowany, jako muzealny i znajduje się w zasobach Muzeum Inżynierii i Techniki.
Jednocześnie MPK zaprezentowało cztery nowe autobusy midi wyprodukowane przez firmę Solaris Bus & Coach.
Reklama
Autobusy midi, o długości blisko 9 m, będą wykorzystywane na trasach o mniejszym napełnieniu oraz tam, gdzie ze względu na wąskie ulice i drogi nie mogą przejechać standardowe autobusy. Obecnie krakwoskie MPK posiada 40 pojazdów tego typu.
Wszystkie są niskopodłogowe, wyposażone w platformę dla osób poruszających się na wózkach, klimatyzację i monitoring.