Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaczyna kolejny etap prac związanych z budową drogi ekspresowej S7 w okolicy Al. Solidarności w krakowskiej Nowej Hucie. Po południowej stronie Alei Solidarności (tj. od strony węzła Kraków Nowa Huta) rozpocznie się budowa wiaduktu, którym w przyszłości ta część Alei przebiegnie nad trasą S7. W związku z tym zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu.
W związku z budową zostanie zamknięty fragment jednej jezdni Alei Solidarności, prowadzącej w kierunku Kombinatu. To spowoduje zmiany organizacji ruchu na Alei Solidarności, na wyjeździe z ul. Ujastek Mogilski oraz w pobliżu Kombinatu. Ruch tramwajowy zostanie utrzymany.
Na Alei Solidarności samochody jadące z Nowej Huty w kierunku Kombinatu przejadą przełączką po torach tramwajowych na drugą jezdnię i pojadą nią jednym pasem „pod prąd”. Zmiany miały zostać wprowadzone 29 listopada, ale z powodu złych warunków atmosferycznych stanie się to kilka dni później.
Taka organizacja ruchu potrwa mniej więcej pół roku.
Zmiany na Al. Solidarności, na jezdni prowadzącej w kierunku Kombinatu:
- od ul. Wańkowicza do tymczasowej przełączki (na wysokości osiedla przy ul. Smorawińskiego) jeden z pasów przeznaczony na buspas
- od tymczasowej przełączki do ul. Ujastek Mogilski jezdnia całkowicie wyłączona z ruchu
- od ul. Ujastek Mogilski do Kombinatu ruch dwukierunkowy
- ograniczenie prędkości 40 km/h
Zmiany na Al. Solidarności, na jezdni prowadzącej w kierunku centrum Nowej Huty
- od Kombinatu do tymczasowej przełączki (na wysokości osiedla przy ul. Smorawińskiego) ruch dwukierunkowy
- brak skrętu w kierunku ul. Ujastek Mogilski
- ograniczenie prędkości 40 km/h
Zmiany na ul. Ujastek Mogilski: przy wyjeździe z ulicy na Aleję Solidarności nakaz skrętu w prawo
Zmiany na ul. Ujastek (pod Kombinatem): tymczasowe rondo na skrzyżowaniu ul. Ujastek z jezdnią Alei Solidarności prowadzącą w kierunku centrum Nowej Huty (obok Budynku Z Centrum Administracyjnego).
Reklama
Samochody jadące: Aleją Solidarności od strony Nowej Huty – przejadą przełączką w lewo przez tory tramwajowe na jezdnię prowadzącą do Nowej Huty, pojadą nią jednym pasem „pod prąd” do ronda pod Kombinatem i z ronda będą mogły zjechać w kierunku ul. Ujastek (i dalej Łowińskiego) lub południowej jezdni Al. Solidarności. Jezdnią południową Alei, prowadzącą zwykle w kierunku Kombinatu, pojadą „pod prąd” do ul. Ujastek Mogilski, a stamtąd do trasy S7;
ul. Ujastek Mogilski od strony istniejącej trasy S7 – skręcą tylko w prawo w Al. Solidarności i pojadą jednym pasem do ronda pod Kombinatem, z którego mogą zjechać w kierunku ul. Ujastek i Łowińskiego lub na Al. Solidarności w kierunku centrum Nowej Huty. Utrzymany będzie dojazd do Kombinatu;
ul. Ujastek w kierunku centrum Nowej Huty – na rondzie będą mogły zjechać na jezdnię Al. Solidarności prowadzącą w kierunku centrum Nowej Huty (do dyspozycji będzie jeden pas) lub przejechać w kierunku jezdni południowej Alei, prowadzącej zwykle w kierunku Kombinatu. Tą drogą dojadą jednym pasem do ul. Ujastek Mogilski i do S7.
Najpopularniejsze kierunki podróży:
- z centrum Nowej Huty na S7 – samochody pojadą na Alei Solidarności przełączką w lewo przez tory tramwajowe na jezdnię prowadzącą do Nowej Huty, następnie pojadą nią jednym pasem „pod prąd” do ronda pod Kombinatem, na rondzie zjadą pierwszym zjazdem w kierunku południowej jezdni Al. Solidarności, którą dojadą „pod prąd” do ul. Ujastek Mogilski, a stamtąd do trasy S7;
- z ulicy Ujastek na S7 – na rondzie pod Kombinatem samochody zjadą drugim zjazdem w kierunku południowej jezdni Al. Solidarności, którą dojadą „pod prąd” do ul. Ujastek Mogilski, a stamtąd do trasy S7;
- z ul. Ujastek Mogilski do centrum Nowej Huty – z ul. Ujastek Mogilski samochody skręcają w prawo w Al. Solidarności w kierunku Kombinatu, dojeżdżają do ronda pod Kombinatem, z którego zjeżdżają drugim zjazdem na Al. Solidarności w kierunku centrum Nowej Huty.
Budowa drogi S7 Widoma – Kraków Nowa Huta
Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową.
Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.
Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.