Do Krakowa dotarł 60. i ostatni z drugiej serii tramwaj Lajkonik. Z nowohuckiej zajezdni zniknęły już wszystkie tzw. akwaria, czyli wagony 105N, a tramwaje z niską podłogą kursują na każdej krakowskiej trasie.
Reklama
Ostatni wagon jednego z największych kontraktów tramwajowych w Polsce trafił właśnie do Nowej Huty. Tu stacjonuje 80 wagonów firmy Stadler, pozostałe są w zajezdni Podgórze.
Jak informuje krakowskie MPK, tramwaje z niską podłogą kursują na każdej krakowskiej trasie, w większości obsługują wszystkie kursy lub co najmniej cześć z nich.
Nowe Lajkoniki II to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości (1400 mm) zapewniają szybką wymianę pasażerów. Specjalna konstrukcja czoła pojazdu zmniejsza ryzyko wciągnięcia pieszego pod pojazd w razie wypadku.
W nowych tramwajach jest więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach. Tramwaje jednocześnie mogą przewieźć 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących.
Są wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, kamery oraz porty USB do ładowania smartfonów.