W MIEŚCIE

To największy kontrakt tramwajowy w Polsce, w tej zajezdni nie ma już „akwariów”

opublikowano: 18 PAŹDZIERNIKA 2023, 09:01autor: TR WZ
To największy kontrakt tramwajowy w Polsce, w tej zajezdni nie ma już „akwariów”

Do Krakowa dotarł 60. i ostatni z drugiej serii tramwaj Lajkonik. Z nowohuckiej zajezdni zniknęły już wszystkie tzw. akwaria, czyli wagony 105N, a tramwaje z niską podłogą kursują na każdej krakowskiej trasie.

Reklama

Ostatni wagon jednego z największych kontraktów tramwajowych w Polsce trafił właśnie do Nowej Huty. Tu stacjonuje 80 wagonów firmy Stadler, pozostałe są w zajezdni Podgórze.

Jak informuje krakowskie MPK, tramwaje z niską podłogą kursują na każdej krakowskiej trasie, w większości obsługują wszystkie kursy lub co najmniej cześć z nich.

Nowe Lajkoniki II to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości (1400 mm) zapewniają szybką wymianę pasażerów. Specjalna konstrukcja czoła pojazdu zmniejsza ryzyko wciągnięcia pieszego pod pojazd w razie wypadku.

W nowych tramwajach jest więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach. Tramwaje jednocześnie mogą przewieźć 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących.

Są wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, kamery oraz porty USB do ładowania smartfonów.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności