Jeszcze w tym roku ma być gotowa ścieżka rowerowa na wałach przeciwpowodziowych na Rudawie. Trwa też budowa ścieżki rowerowej na fragmencie ul. Księcia Józefa od klasztoru Norbertanek do ścieżki przy moście Zwierzynieckim. Niestety, jak zwraca uwagę rowerowy aktywista Marcin Hyła, między mostem na Rudawie a początkiem trasy przy ulicy księcia Józefa pozostanie „dziura”.
Reklama
Zdaniem Hyły rozwiązanie dotyczące dróg rowerowych, które zostanie wdrożone przy okazji remontu na ulicy Kościuszki, będzie uciążliwe dla rowerzystów. „Większość prawdopodobnie będzie wjeżdżać na chodnik przy klasztorze Norbertanek” – twierdzi.
Na wałach przeciwpowodziowych Rudawy powstaje betonowa trasa, która będzie przeznaczona nie tylko dla rowerzystów, ale również dla pieszych. Oprócz utworzenia ścieżek ma również zostać wymieniona mała architektura, a także zostaną utworzone miejsca z placami zabaw i urządzeniami rekreacyjnymi. Część aktywistów krytykuje pomysł budowania, betonowej ścieżki, a radny Lukasz Gibała opublikował zdjęcia z licznymi pęknięciami nowej trasy.
Dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej Piotr Kempf tłumaczy, że trasa jest jeszcze w budowie, a zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego musiała zostać zastosowana nawierzchnia z materiału przepuszczalnego, a takim jest właśnie stosowany tu beton jamisty, który w przeciwieństwie do zwykłego betonu przepuszcza wodę.
Dyrektor Kempf wyjaśnia również, że podczas wykonywanych na wałach prac utrzymaniowych przez firmę wspolpracujaca z Wodami Polskimi, ścieżka ulegla w niektorych miejscach uszkodzeniom, ale było to spowodowane użyciem nieodpowiedniego ciężkiego sprzętu.
"Zgodnie z zapowiedziami urzędu, sytuacja już się nie powtórzy. Nawierzchnia zostanie naprawiona i doprowadzona do odpowiedniego stanu. Prace związane z naprawą będą realizowana na koszt firmy, która spowodowała uszkodzenia. Ich wykonanie nie wpłynie na termin oddania do użytku całosci inwestycji" - zapewnia dyrektor Kempf.
Zagospodarowanie wałów Rudawy ma objąć blisko 7-kilometrowy odcinek od ul. Kościuszki do okolic stawów Uniwersytetu Rolniczego. Ścieżka ma prowadzić po jednej stronie brzegu, na przemian raz jedną raz drugą stroną z wykorzystaniem istniejących mostków.
Inwestycja nad Rudawą ma być częścią większego projektu ogólnomiejskiego „Wisła łączy”, polegającego na rozszerzeniu bulwarów Wisły o jej dopływy. Zadanie jest w 85-procentach dofinansowane ze środków unijnych.