W MIEŚCIE

Falstart linii tramwajowej do Górki Narodowej: trzeba podmienić tramwaje

opublikowano: 4 WRZEŚNIA 2023, 18:14autor: TR WZ
Falstart linii tramwajowej do Górki Narodowej: trzeba podmienić tramwaje

Rano zabrakło prądu, potem w ciągu dnia były dwa kolejne zatrzymania ruchu. Najpoważniejsze miało miejsce po godzinie 14, gdy koparka zerwała sieć trakcyjną. Jak ustalił serwis Platforma Komunikacyjna Krakowa, od wtorku „prądożerne” Krakowiaki zastąpią bardziej ekonomiczne Lajkoniki.

Rano po godzinie 8 awaria trwała kilkadziesiąt minut, po 14, gdy trakcję zerwała koparka z budowy pętli w Górce Narodowej (tam prace budowlane jeszcze trwają) tramwaje nie jeździły ponad dwie godziny. Uruchamiano autobusową komunikację zastępczą, tramwaje kończyły jazdę na Krowodrzy Górce.

"Okazuje się, że infrastruktura na trasie do Górki Narodowej nie wyrabia" – komentuje PKK. Od wtorku na linii nr 18 mają jeździć wyłącznie bardziej ekonomiczne Lajkoniki. Według serwisu część wozów już jest wymieniana.

Oficjalne otwarcie linii odbyło się w sobotę, ale od poniedziałku miały zacząć regularnie kursować tramwaje  linii 18 do pętli Czerwone Maki P+R ( planowo co 7,5 minuty), oraz linii 50 do pętli Kurdwanów P+R/Borek Fałęcki (planowo co 5 minut).

ZOBACZ: Tak mieszkańcy witali tramwaj na nowo wybudowanej trasie, to "rewolucyjna zmiana"

Na razie tramwaje kursują bez obsługi pasażerów na pętli Górka Narodowa. Ostatnim obsługiwanym przystankiem jest przystanek „Papierni Prądnickich" na ulicy Banacha. Nowa linia ma radykalnie poprawić komunikację z centrum miasta.

Reklama

Jak informuje Urząd Miasta, w obrębie oddziaływania nowej linii tramwajowej zameldowanych jest ponad 18 tys. osób. Do tej grupy należy doliczyć osoby mieszkające tam bez meldunku, a docelowo także przyjezdnych z gmin położonych na północ od Krakowa, a także przyszłych mieszkańców północy Krakowa, którzy zasiedlą realizowane i planowane inwestycje mieszkaniowe. Szacuje się więc, że w niedługim czasie z nowej infrastruktury będzie mogło korzystać ok. 30 tys. osób.

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej pochłonie 600 milionów złotych. Powstaje przy znacznym dofinansowaniu zewnętrznym. Są to środki z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Realizacja projektu została także wsparta przez środki rządowe, przyznane Gminie Kraków w ramach przygotowań do Igrzysk Europejskich.

Galeria: Tramwajem do Górki Narodowej, tłumy w inauguracyjnym przejeździe (id: 2379)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności