W MIEŚCIE

GDDKiA wznawia prace nad planowaniem nowej S7 Kraków - Myślenice

opublikowano: 23 MAJA 2023, 18:42autor: TR WZ
GDDKiA wznawia prace nad planowaniem nowej S7 Kraków - Myślenice

GDDKiA wznawia prace związane z planowaniem nowej drogi ekspresowej z Krakowa do Myślenic. Już same korytarze, w których miałaby być projektowana droga wywołały silne protesty, ale Generalna Dyrekcja przypomina, że gminom nie udało się wypracować innego, „społecznego korytarza”.

Reklama 

GDDKiA ogłosiła na razie  przetarg na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (tzw. STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie możliwych wariantów przebiegu tej trasy. Termin składania ofert to 28 czerwca. 

W styczniu 2022 roku zaprezentowano Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej Kraków-Myślenice. W ramach studium zawarto sześć proponowanych szerokich korytarzy, którymi mogłaby zostać poprowadzona trasa pomiędzy Krakowem a Myślenicami.

Analizowane korytarze obejmowały pasy terenu o szerokości od 3 do 5 km, w których planowano zlokalizować docelowe przebiegi trasy.  Opracowanie objęło swoim zasięgiem siedem powiatów i 34 gminy i wszędzie wywołało protesty.

GDDKiA zaproponowała zainteresowanym samorządom przygotowanie własnej propozycji tzw. korytarza społecznego drogi ekspresowej S7 łączącej Kraków z Myślenicami, ale gminom nie udało się przygotować takiego rozwiązania. 

 Reklama

Jak wyjaśnia Generalna Dyrekcja STEŚ to dokument projektowy, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi  na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko.

Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi  i lokalizację inwestycji. Wykonawca STEŚ przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem.  

Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu.

„Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne” – informuje GDDKiA.

Reklama

Przygotowanie STEŚ będzie wieloletnim procesem i najwcześniej po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi.

„Liczymy na konstruktywne rozmowy  z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest to potrzebna” – czytamy w oficjalnym komunikacie. 

Galeria: Protest przeciwko budowie S7 przed krakowskim magistratem, fot. Marek Lasyk (id: 1579)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności