W MIEŚCIE

Jest zgoda na rozpoczęcie budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. "Uratowano 200 drzew"

opublikowano: 11 MAJA 2023, 12:32autor: TR WZ
Jest zgoda na rozpoczęcie budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. "Uratowano 200 drzew"

Projekt linii tramwajowej do Mistrzejowic otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. To umożliwi rozpoczęcie budowy po przekazaniu wykonawcy gruntów przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Wykonawca zapewnia, że uwzględnił postulaty aktywistów apelujących o zachowanie zieleni wzdłuż planowanej budowy.

Reklama

Zgodnie z obecnym harmonogramem nowa linia tramwjowa będzie gotowa z końcem 2025 r.

Władze miasta przypominają, że w związku z uwagami mieszkańców, zlecono wprowadzenie modyfikacji w pierwotnym projekcie. W efekcie zmniejszono liczbę ekranów akustycznych,  wygospodarowano dodatkową przestrzeń na tereny zielone oraz nasadzenia roślin. Uda się również zachować 200 drzew, które kolidowały z projektowaną infrastrukturą.

ZOBACZ TAKŻE: Aktywistom nie podoba się koncepcja linii tramwajowej do Mistrzejowic. "Dużo ekranów, mało drzew"

Wcześniej projektanci linii tramwajowej wydłużyli podziemny przebieg trasy pod rondem Polsadu i rondem Młyńskim do ponad 1,2 km oraz dostosowali go do obsługi przyszłego „premetra”.

Bezkolizyjne poprowadzenie tramwaju na poziomie -1 jest istotne nie tylko z punktu widzenia organizacji ruchu na skrzyżowaniach, ale przyczyni się również do ograniczenia uciążliwości dla mieszkańców. Dzięki dostosowaniu chodników i dróg dla rowerów do obowiązujących przepisów poprawi się bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Reklama

Dzięki tej inwestycji czas podróży z północnej części Krakowa do centrum zostanie skrócony o około 12 minut. Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. 

Galeria: Tak ma wyglądać podziemny przystanek pod rondem Polsadu, wizualizacje (id: 1297)

To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Ze strony Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności