Na czerwiec zapowiedziany jest debiut platformy zakupowej wszystko. pl, należącej do Comarchu. W rozmowie z PAP prezes Comarch-u prof. Janusz Filipiak stwierdził, że krakowska firma „chce uzyskać dużą część rynku e-commerce".
Reklama
Pierwsze zapowiedzi stworzenia przez Comarch platformy zakupowej pojawiły się w 2021 roku. Wówczas wiceprezes Zbigniew Rymarczyk przekonywał, że spółka jest gotowa zainwestować w przedsięwzięcie kilkadziesiąt milionów zł i zapowiadał, że celem jest rzucenie wyzwania takim graczom jak Allegro.
„Wszystko.pl dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie - zapowiadał. - Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych - mówił.
Pod koniec ubiegłego roku zaczęły się testy „Podążając za najnowszymi trendami w handlu internetowym i wykorzystując doświadczenie technologiczne COMARCH rozpoczynamy okres testowy platformy wszystko.pl” – informował w grudniu prezes Filipiak.
Teraz w rozmowie z PAP podkreśla, że w „laboratorium nie da się przetestować rozwiązania biznesowego”, to zweryfikuje rynek.
Reklama
„Jest luka w rynku e-commerce i chcemy ją wypełnić. Oczekiwania rynku w stosunku do wszystko. pl są spore. W tej chwili wyzwaniem jest, aby temu sprostać" – powiedział PAP prof. Filipiak.
"Na pewno pojawią się jakieś niedoskonałości, będziemy je szybko naprawiać. W odróżnieniu od rozwiązań technologicznych jest to rozwiązanie biznesowe, czyli nie możemy go zrobić w laboratorium. Musimy to rozwiązanie biznesowe wypuścić na rynek, podjąć ryzyko i w odpowiedzi na potrzeby rynku, zarówno sprzedających, jak i kupujących, udoskonalać" - dodał.