Uruchomienie pod koniec sierpnia nowej trasy tramwajowej z pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej ma zdecydowanie poprawić mieszkańcom Górki Narodowej i Prądnika Białego dojazd do centrum i południowych dzielnic Krakowa. Zarząd Transportu Publicznego przedstawił propozycje zorganizowania komunikacji w tej części miasta. Tramwaje mają jeździć co 3 minuty.
Po nowym torowisku będą kursować linie tramwajowe numer 18, które będzie jeździć co 7,5 minuty do pętli Czerwone Maki P+R oraz linia numer 50, która będzie jeździć co 5 minut do pętli Kurdwanów P+R/Borek Fałęcki. Łącznie na trasie z rejonu Górki Narodowej, co 3 minuty będzie wyjeżdżał tramwaj w kierunku centrum.
Jednocześnie ZTP proponuje zmiany w układzie linii autobusowych na obszarze Górki Narodowej i Prądnika Białego.
W ramach zmian planuje się m.in. skrócenie trasy linii 164 z Piasków Nowych do Nowego Kleparza. W zamian, linia 137 będzie kursować na wydłużonej trasie Górka Narodowa Wschód – Nowy Kleparz. I ta propozycja budzi wśród części mieszkańców niezadowolenie, ale ostateczna decyzja zapadnie po konsultacjach.
Linia 154 zostanie skierowana do pętli Tonie, co ma zapewnić mieszkańcom rejonu ulicy Łokietka dodatkowe połączenie do centrum.
Linia 503 zostanie przedłużona do nowej pętli tramwajowo-autobusowej na Górce Narodowej. Trasy linii 144, 169/469 i 537 nie ulegną zmianie.
Reklama
Autobusy na wspólnych odcinkach będą jeździć co 7,5 lub co 15 minut. Ponadto, po przebudowie układu drogowego na ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej, autobusy standardowe zostaną skierowane do obsługi linii 137 i 537.