W MIEŚCIE

Nie tylko seniorzy dają się nabrać. 52-latek stracił ponad 200 tys. zł

opublikowano: 7 KWIETNIA 2023, 15:11autor: RN MP
Nie tylko seniorzy dają się nabrać. 52-latek stracił ponad 200 tys. zł

Dzwoni telefon, „pracownik banku” ostrzega, że coś niepokojącego dzieje się z kontem, „przełożony” tego pracownika potwierdza jego wersję i odsyła do „pracownika działu bezpieczeństwa”. Ten pomaga klientowi założyć nowy rachunek i przelać tam wszystkie oszczędności…

W przypadku 52-letniego mieszkańca Krakowa było to 200 tysięcy złotych. Do oszustwa doszło 5 kwietnia około południa. Przestępcy nie dzwonili (jak zazwyczaj) na telefon stacjonarny a na komórkę.

Krakowianin został poinformowany, że ktoś próbuje wykonać z jego konta budzący wątpliwości przelew. Mężczyzna zalogował się w banku i niczego podejrzanego nie zauważył, ale mimo to dał się przekonać oszustom. Ich wersję uwiarygadniał fakt, że rozmowa była przełączana między wieloma „pracownikami banku”, a na telefon poszkodowanego przychodziły SMS-y udające bankowe powiadomienia.

52-latek zorientował się, że został oszukany dopiero po kilku godzinach, gdy zadzwonił na prawdziwą infolinię swojego banku.

Reklama

Policja przypomina, by nigdy nie ufać osobom kontaktującym się  z klientem telefonicznie. Telefon z banku najlepiej zweryfikować samemu dzwoniąc na infolinię. Nigdy nie powinno się ulegać namowom, by wykonać przelew lub podać kod BLIK.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności