Zarząd Inwestycji Miejskich dotrzymał słowa i od piątku, 11 listopadae przywrócono kursowanie tramwajów na odcinku „Dworzec Towarowy” – „Krowodrza Górka”.
Reklama
Na pętli Krowodrza Górka będzie funkcjonuje nowy układ torowy z wyprowadzeniem budowanej linii w kierunku Górki Narodowej oraz projektowanej linii w kierunku Azorów. Ta część inwestycji ma się rozpocząć w latach 2023-2025.
Ponadto, zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu drogowego w rejonie Krowodrzy Górki, zakładające przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Fieldorfa-Nila (z uwzględnieniem konieczności przejazdu przez pętlę autobusową jadąc od ul. Prądnickiej w kierunku ul. Batalionu „Skała” AK) oraz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na fragmencie ul. Krowoderskich Zuchów (ruch możliwy tylko od ul. Fieldorfa-Nila do ul. Wybickiego).
Od 11 listopada również autobusy będą korzystać z przejazdu z ul. Pleszowskiej w nową ul. Pachońskiego.
Reklama
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to obecnie największa i najważniejsza inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Początek nowej trasy tramwajowej o długości ponad 5 km znajduje się właśnie przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ulic Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego.
Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej.
W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio nad pętlą zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P&R wraz ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.