„Tak chcielibyśmy, żeby wyglądała pętla tramwajowa Górka Narodowa wraz z terminalem autobusowym i parkingiem P+R” – Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie publikuje wizualizacje koncepcji pętli.
Reklama
To obecnie największa i najważniejsza inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa.
Początek nowej trasy tramwajowej o długości ponad 5 km znajduje przy istniejącej pętla Krowodrza Górka, u zbiegu ulic Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego.
Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej.
Reklama
W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio nad pętlą zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P&R wraz ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.
Obecnie trwa opracowywanie projektu budowlanego. Roboty związane z budową pętli końcowej z terminalem i parkingiem P+R dla ok. 460 pojazdów (dwukrotnie więcej niż planowano) powinny rozpocząć się wiosną 2023.