Rozpoczynają się konsultacje społeczne dotyczące budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Pod uwagę brany jest między innymi tunel pod Wisłą. Zdaniem dyrektora Zarządu Transportu Publicznego Łukasza Franka obie trasy powinny budowane inaczej niż Trasa Łagiewnicka.
Reklama
Konsultowany jest odcinek inwestycji między węzłem przy rondzie Ofiar Katynia i węzłem „Ruczaj” (przy skrzyżowaniu z ulicą Grota-Roweckiego).
W przypadku Trasy Pychowickiej pod uwagę są brane dwa warianty (cztery inne zostały odrzucone z powodu braku zgody m.in. Wód Polskich).
W obu linia tramwajowa, ruch rowerowy i pieszy przez Wisłę mają być poprowadzone mostem – w taki sam sposób, jak w przypadku estakady Lipska–Wielicka. Warianty różnią się natomiast sposobem poprowadzenia ruchu samochodowego przez Wisłę.
Dla wariantu oznaczonego numerem 5 przewidziano w tym celu tunel pod Wisłą, a dla wariantu z numerem 6 zaproponowano jego poprowadzenie mostem.
W obu rozwiązaniach przewidziano budowę centrum komunikacyjnego w rejonie ul. Księcia Józefa, modernizację tej ulicy oraz budowę linii tramwajowej, prowadzącej do centrum miasta.
Reklama
W przypadku Trasy Zwierzynieckiej opracowano cztery warianty.
Dla dwóch z nich (2 i 4) przewidziano linię tramwajową na całej długości trasy – a więc od huba komunikacyjnego przy ul. Księcia Józefa do ul. Balickiej. Poszczególne warianty różnią się też przebiegiem w terenie.
W ramach wariantu 1 pod wzgórzem św. Bronisławy w osi kopca Kościuszki zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy.
Według założeń zaproponowanych w wariancie 2 powstanie tunel drogowy i tunel tramwajowy (trzy komory), a także linia tramwajowa łącząca węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P+R Przegorzały z węzłem Balickim.
W ramach wariantu 3 zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy.
Wariant 4 zakłada powstanie tunelu drogowego i tunelu tramwajowego (łącznie trzy komory), a także linię tramwajową łączącą węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P+R Przegorzały z węzłem Balickim.
Reklama
„To, co ustalimy w sprawie ulic Pychowickiej i Zwierzynieckiej, które będą niejako kontynuacją Trasy Łagiewnickiej będzie kluczowe dla rozwoju transportu w Krakowie. To pokaże, czy chcemy, by w Krakowie priorytet miała komunikacja zbiorowa” – mówił w rozmowie z Life in Kraków dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek. 17 października rozpoczynają się konsultacje społeczne w sprawie budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej.
Zdaniem dyrektora Franka należy uniknąć sytuacji takiej, jak na Trasie Łagiewnickiej, gdzie tunelami mkną auta, a górą przez kolizyjne skrzyżowania jadą tramwaje. Według dyrektora ZTP powinno być odwrotnie.
ZOBACZ ROZMOWĘ:
W konsultacjach można wziąć udział wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej 3obwodnica.krakow.pl.
Reklama Odbędą się również spotkania konsultacyjne:
Dzielnica V Krowodrza: środa, 19 października, godz. 17.30-19.00 – Szkoła Podstawowa nr 12, al. Kijowska 3
Dzielnica VI Bronowice: wtorek, 25 października, godz. 17.30-19.00 – Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8, ul. Na Błonie 15b
Dzielnica VII Zwierzyniec: czwartek, 27 października, godz. 17.30-19.00 – Szkoła Podstawowa nr 31, ul. Bolesława Prusa 18
Dzielnica VIII Dębniki: wtorek, 8 listopada, godz. 17.30-19.00 – Szkoła Podstawowa nr 62, ul. Ćwikłowa 1
Dyżury projektantów:
czwartek, 20 października, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy V Krowodrza, ul. Kazimierza Wielkiego 112/2
środa, 26 października, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy VI Bronowice, ul. Zarzecze 124a
piątek, 27 października, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy VII Zwierzyniec, ul. Bolesława Prusa 18
środa, 9 listopada, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy VIII Dębniki, ul. Praska 52
Eksperckie dyżury telefoniczne:
9 i 10 listopada, godz. 10.00-13.00 – tel. 667 677 938
14 i 15 listopada, godz. 15.00-18.00 – tel. 667 677 938
Konsultacje realizowane przez spółkę Trasa Łagiewnicka potrwają do 18 listopada.