W MIEŚCIE

"Trasy Pychowicką i Zwierzyniecką trzeba budować inaczej niż Łagiewnicką"

opublikowano: 4 PAŹDZIERNIKA 2022, 09:03autor: Jolanta Hofer
"Trasy Pychowicką i Zwierzyniecką trzeba budować inaczej niż Łagiewnicką"

„To, co ustalimy w sprawie ulic Pychowickiej i Zwierzynieckiej, które będą niejako kontynuacją Trasy Łagiewnickiej będzie kluczowe dla rozwoju transportu w Krakowie. To pokaże, czy chcemy, by w Krakowie priorytet miała komunikacja zbiorowa” – podkreśla  dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek. 17 października rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej

 Reklama

Zdaniem dyrektora Franka należy uniknąć sytuacji takiej, jak na Trasie Łagiewnickiej, gdzie tunelami mkną auta, a górą przez kolizyjne skrzyżowania jadą tramwaje.

Powinno być odwrotnie i podaje przykład  ronda Mogilskiego, które jego zdaniem jest najbardziej efektywnym skrzyżowaniem/węzłem w mieście, gdzie ruch pieszych, rowerzystów i pasażerów tramwajów został odizolowany od ruchu samochodów.

„Węzły, skrzyżowania wyznaczają jakość przemieszczania się po mieście i należy je projektować tak, by komunikacja zbiorowa miała priorytet. Na przykład w przypadku projektowanej nowej ulicy Zwierzynieckiej trzeba tak zaprojektować skrzyżowanie  z ulicą Armii Krajowej, by autobusy nie utknęły na skręcie w lewo, bo w właśnie w tamtym kierunku większość z nich będzie jechać” – zauważa dyrektor Franek w rozmowie z Life in Kraków.

Galeria: Kierunek Łagiewniki. Tak prezentuje się największa drogowa inwestycja (id: 1792)

„Jeśli przedłużenie Trasy Łagiewnickiej będzie budowane w podobny sposób jak istniejący już odcinek, to nie będzie to dobre rozwiązanie” – dodaje.

Reklama

Franek przyznaje, układy obwodowe miast są potrzebne, by nie wpychać samochodów do śródmieścia, ale jego zdaniem w mieście trzeba budować ulice, a nie „trasy”. Różnica nie jest w tylko w nazewnictwie.

ZOBACZ ROZMOWĘ:

Konsultacje sprawie budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej rozpoczną się 17 października. Ich celem jest zaprezentowanie wariantów projektowanych dróg oraz zebranie opinii mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów tras.

Nowe trasy połączą ze sobą rondo Ofiar Katynia z węzłem na Ruczaju, gdzie kończy się Trasa Łagiewnicka. Planowana inwestycja ma przebiegać przez cztery krakowskie dzielnice: Krowodrzę, Bronowice, Zwierzyniec i Dębniki.

 W dniach 17 października – 18 listopada udostępniony zostanie formularz konsultacyjny, Ponadto odbędą się spotkania konsultacyjne.

  • 19 października – na terenie Dzielnicy V Krowodrza
  • 25 października – na terenie Dzielnicy VI Bronowice
  • 27 października – na terenie Dzielnicy VII Zwierzyniec
  • 8 listopada – na terenie Dzielnicy VIII Dębniki

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności