Kończy się kolejny etap odbudowy wiaduktu kolejowego na ul. Grzegórzeckiej, dzięki temu od 19 września zostanie przywrócony ruch samochodów na jezdni w kierunku u. Dietla.
Reklama
Jak informuje rzecznik PLK PKP w Krakowie Piotr Hamarnik są już gotowe fundamenty i podpory nowego obiektu., który powstaje w miejsce zburzonego zabytku. Wykonawcy finalizują prace przy ostatnim z pięciu ceglanych łuków.
PKP PLK zapewnia, że prace przy wiadukcie wykonywane są pod ścisłym nadzorem służb konserwatorskich. Do odbudowy łuków wykorzystany został dawny materiał – uprzednio sprawdzony, oczyszczony i przygotowany do ponownego ułożenia.
Podobnie ma być z kamiennymi blokami ze starszej konstrukcji – po odpowiedniej obróbce zostaną wykorzystane do budowy zewnętrznej ściany wiaduktu.
Reklama
Efekty prac krakowianie i turyści mogą oglądać na wybudowanej już części obiektu, która służy do bieżącej obsługi ruchu pociągów. Po zakończeniu prac przy łukach będzie budowana ściana zewnętrzna wiaduktu i konstrukcja do ułożenia torów.

Główne prace budowlane na ul. Grzegórzeckiej zakończą się w połowie 2023 roku. Pociągi pojadą nie dwoma – jak było wcześniej, lecz po czterech torach na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów.
Modernizacja wiaduktu to kluczowy element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Dzięki niej zwiększą się możliwości kolei w całej Małopolsce.
Reklama