Od niedzieli pociągi będą mogły jeździć między stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów po dwóch torach. Kolejarze oddali do użytku drugi tor modernizowanej od lat linii średnicowej w centrum Krakowa.
Reklama
Nowy tor prowadzony jest estakadami i wiaduktami nad ulicami: Lubicz, Kopernika, Grzegórzecką, Miodową, Dekerta, Powstańców Wielkopolskich. Na potrzeby modernizowanej linii kolejowej powstał też nowy most nad Wisłą.
Uruchomienie drugiego toru pozwoli na dodatkowe połączenia aglomeracyjne Krakowa ze Skawiną i Wieliczką, część pociągów, które nie dojeżdżały do centrum, będzie mogło kończyć swój bieg na Dworcu Głównym. W sumie od niedzieli do centrum miasta dojeżdżać będzie o około 50 pociągów więcej niż dotychczas.
Modernizacja linii kolejowej w Krakowie ma się zakończyć za rok. W budowie jest jeszcze jeden most kolejowy, docelowo pociągi mają kursować przez miasto czterema torami z prędkością nawet do 100 km/h. Torami środkowymi będą kursować pociągi dalekobieżne, bocznymi – aglomeracyjne. Powstają też nowe przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień.