Od 12 czerwca pociągi jeździć będą po dwóch torach pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów na przebudowywanej linii średnicowej biegnącej przez centrum miasta. W środę odbyły sie tresty obciążeniowe drugiego, nowego mostu kolejowego na Wiśle.
Reklama
W związku budowaniem estakad, nowych mostów i wiaduktów na razie pociągi jeźdżą tylko jednym torem. To bardzo ogranicza przepustowość linii, część pociągów jeździ objazdami. Wiadukty kolejowe nad ul. Powstańców Wielkopolskich, Dekerta, Kopernika i Grzegórzecką przeszły już testy obciążeniowe. Teraz podobnemu sprawdzianowi został poddany drugi z trzech mostów nad Wisłą.
Nowy most ma 234 metry długości i 14 metrów szerokości. Składa się z trzech betonowych przęseł zwieńczonych stalowymi łukami. Najdłuższe z nich ma 116 metrów długości i 18 metrów wysokości. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, po których pociągi dalekobieżne przejadą z prędkością do 100 km/h.
Po obu jego stronach zlokalizowane będą przeprawy z torami dla pociągów aglomeracyjnych. Po pierwszej z nich już jeżdżą pociągi.