Wzdłuż Trasy Łagiewnickiej powstaje torowisko tramwajowe, które umożliwi uruchomienie linii tramwajowych między Kurdwanowem a ul. Zakopiańską. Częściowo będzie ono poprowadzone w tunelu, w którym znajdzie się podziemny przystanek tramwajowy. Zarząd Dróg Miasta Krakowa pokazał, jak będzie wyglądał przystanek, zlokalizowany między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
Reklama
.
Jak informuje ZDMK prace konstrukcyjne są już zakończone, a wykonawca skupia się na wyposażaniu obiektu w niezbędne systemy bezpieczeństwa i obsługi tunelu. W podziemnym przystanku położono już tory tramwajowe. Rozpoczęły się natomiast prace związane z układaniem krawężników peronowych.
W ramach prac wykończeniowych wprowadzane są ściany ze spieków niepalnych, które mają zabezpieczać pomieszczenie przed rozpraszaniem się ognia.
Z podziemnego przystanku będzie można wyjść lub wyjechać 14-osobowymi windami na teren w sąsiedztwie mostu Miłosierdzia, skąd jest znacznie bliżej do sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II niż z dotychczasowego przystanku tramwajowego przy ulicy Zakopiańskiej.
Reklama
.
Budowana w ramach Trasy Łagiewnickiej nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje będą przejeżdżać w tunelu między sanktuariami.
Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (to wspomniany podziemny przystanek, który mają obsługiwać dwie windy o pojemności 14 osób) i przy ul. Zakopiańskiej.