Wygląd nowego przystanku kolejowego Kraków - Grzegórzki obłożonego blachą falistą budzi w Krakowie spore emocje. PKP PLK odpowiada że nie jest to docelowy element wystroju.
Reklama
Przebudowa linii kolejowej, budowa estakad i nowych przystanków kolejowych w Krakowie to największa inwestycja kolejowa w Małopolsce. W sumie pochłonie ponad miliard złotych. Dzieki estakadom na odcinku od Płaszowa do Krakowa Głównego powstaną dwa dodatkowe tory, które zwiększą przepustowość i umożliwią rozwój Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Jej częścią ma być nowy przystanek kolejowy przy ulicy Dietla, w rejonie przystanku tramwajowego Hala Targowa. Jednak wygląda przystanku Kraków Grzegórzki woła o pomstę do nieba, bo półokrągłe wiaty na peronach bocznych w całości obłożono białą blachą falistą.
Reklama
W rozmowie z serwisem Transport Publiczny PKP PLK uspokajają, że nie jest to docelowy wygląd przystanków.
– Widoczne na tym etapie budowy elementy zadaszenia przystanku Kraków Grzegórzki to wewnętrzna część konstrukcji. Zarówno od strony peronów, jak i od zewnątrz będzie ona pokryta dodatkowymi elementami wykończenia, o innej kolorystyce – mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.
Jak dodaje Hamarnik, same betonowe platformy peronowe mają zostać pokryte nawierzchnią z żywicy.Hamarnik przypomina, że wygląd i budowa przystanku, jego kolorystyka i wyposażenie, była przedmiotem uzgodnień m.in. z Małopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz opiniowana przez Plastyka Miasta Krakowa.
Zakończenie inwestycji jest obecnie planowane na 2023 rok.