Z wielką pompą odebrano jeden nowy skład dla Kolei Małopolskich. Trzy pozostałe mają dotrzeć w najbliższych tygodniach. Dobre i to, choć obecnie zakupy nowych składów dla kolei aglomeracyjnej stanęły w miejscu, a potrzeby są znaczne.
Reklama
Na preronie wstęgę przecinał Marszałek Województwa Małopolskiego Witold Kozłowski. Projekt obejmuje dostawę 4 szt. czteroczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu Elf2 wraz z pięcioletnim serwisem oraz siedmioletnią gwarancją i bezterminową licencją na dokumentację i oprogramowanie. Do Krakowa dotarł na razie jeden skład.
Wyprodukowane przez PESA Bydgoszcz pojazdy Elf2 są nowoczesne, ekonomiczne i komfortowe. Posiadają 200 miejsc siedzących, a dodatkowo wyposażone są m.in. w klimatyzację, WiFi, miejsce na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (toaleta dla niepełnosprawnych, winda, rampa oraz pętla indukcyjna dla osób z dysfunkcją słuchu) i rodzin z dziećmi (przewijak dla niemowląt, bezstopniowe przejścia międzyczłonowe).
Reklama
W każdym pociągu zostały zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Maksymalna prędkość jaką mogą osiągnąć te pociągi to 160 km/h. Będa jeździć na trasach Kraków Lotnisko/Airport – Kraków Główny – Wieliczka Rynek – Kopalnia, Sędziszów – Kraków Główny – Skawina, Trzebinia – Kraków Główny – Tarnów.
Wartość zawartego kontraktu to ponad 109 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi ponad 32.5 mln zł.