Krakowskie MPK SA e planuje zakup 40 autobusów zasilanych wodorem – 30 pojazdów o długości 12 m i 10 sztuk pojazdów przegubowych o długości 18 m. Przed ostateczną decyzją dotyczącą zakupu, krakowski przewoźnik przeprowadzi wstępne konsultacje rynkowe.
Reklama
Konsultacje mają m.in. pomóc w oszacowaniu kosztów zamówienia. MPK chce pokryć część kosztów z zewnętrznych źródeł finansowania.
Równie ważne będzie także wybudowanie w Krakowie stacji do tankowania wodoru. W tej sprawie krakowski przewoźnik współpracuje m.in. z Krakowskim Holdingiem Komunalnym, który w spalarni chce produkować czysty wodór z przetwarzanych odpadów komunalnych.
Reklama
MPK SA w Krakowie oraz Krakowski Holding Komunalny SA podpisały już w 2020 roku list intencyjny z PKN ORLEN, zakładający współpracę na rzecz rozwoju zasilanych wodorem pojazdów.
"W ramach tej współpracy mają zostać podjęte działania związane z przygotowaniem niezbędnej infrastruktury oraz logistyki dostaw, w tym zorganizowanie miejsc tankowania autobusów zasilanych wodorem." - informuje Urząd Miasta.
Kraków już teraz może się pochwalić najbardziej ekologicznym i nowoczesnym transportem miejskim w Polsce.
Reklama