Po tym jak Stowarzyszenie Ulepszamy Kraków uruchomiło licznik wybrzuszeń szyn na ulicach Kościuszki i Zwierzynieckiej, by - jak twierdzą - wrócić uwagę "na szerszy problem, jakim jest pogarszający się stan krakowskich torowisk", miasto opublikowało raport na temat modernizacji torowisk.
Reklama
"Licznik wybrzuszeń" (o szczegółach przeczytacie tutaj) ma wg pomysłodawców skłonić władze miasta do zintensyfikowania remontów szyn. Niejako w odpowiedzi magistrat opublikował szczegółowe informacje o modernizacji torowisk w mieście.
I tak niedawno zakończyła gruntowna naprawa torowiska na ul. Ujastek Mogilski (na fragmencie od węzła „Kombinat” do przystanku „Kopiec Wandy” torowisko zyskało nową podbudowę oraz szyny z podkładami).
- Realizacja tych prac już na początku roku pozwoli nam przy rozpoczęciu tych na ul. Ptaszyckiego/Jana Pawła II – umożliwić mieszkańcom komfortowy dojazd do Kopca Wandy i Pleszowa. Z kolej nowe torowisko na Ptaszyckiego, już po przebudowie posłuży nam do zorganizowania komunikacji tramwajowej w rejon Wzgórz Krzesławickich w trakcie robót na al. Solidarności. Obecnie ekipy torowców działają na węźle Lubicz-Rakowicka oraz na rondzie Mogilskim – informuje Urząd Miasta.
Reklama
Obecnie trwa wyłanianie wykonawcy, który przebuduje torowisko tramwajowe w ciągu ul. Jana Pawła II (od placu Centralnego do Ptaszyckiego) i ul. Ptaszyckiego (do ul. Bardosa) – wraz z siecią trakcyjną, odwodnieniem i kolidującą infrastrukturą techniczną. Roboty w tym miejscu będą toczyć się przez okres 10 miesięcy od przekazania placu budowy.
Nowe, przebudowane torowisko, które pojawi się już po zakończeniu prac zapewni ruch tramwajowy do Kopca Wandy, w kierunku Pleszowa lub Wzgórz Krzesławickich w trakcie kolejnej zaplanowanej inwestycji – przebudowy al. Solidarności.
Zostanie także przebudowane torowisko na odcinku od placu Centralnego do ul. Bulwarowej. W krótce zostanie też ogłozony przetarg na opracowanie projektu dla al. Solidarności – odcinek od Bulwarowej do granic drogi ekspresowej S7.
Reklama
Oprócz inwestycji w Nowej Hucie miasto planuje zmodernizować dwa ważne punkty na mapie połączeń komunikacyjnych – ul. Starowiślną i Kościuszki/Zwierzyniecką.
Miasto odniosło się również wprost do licznika wybrzuszeń szyn na ulicy Kościuszki.
– Torowisko w ulicy Kościuszki objęte jest naszym stałym nadzorem. Ostatnie zabiegi spowodowały, że w ubiegłym tygodniu wybrzuszeń nie było. Bierzemy pod uwagę wprowadzenie ograniczenia prędkości. Celem jest utrzymanie przejezdności do czasu przebudowy torowiska – mówi Janina Pokrywa, zastępca dyrektora ds. dróg w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Reklama
W dalszej perspektywie, w miejskich planach pojawia się przebudowa torowiska w ul. Zakopiańskiej, budowa łącznicy, która połączy ul. Nowosądecką z ul. Wielicką – spore ułatwienie dla mieszkańców Nowego Bieżanowa.
A w ścisłym centrum przebudowa węzłów rozjazdów Piłsudskiego i Bagatela – realizacja tych zadań z kolei umożliwi wprowadzenie ruchu jednokierunkowego w ramach pierwszej obwodnicy miasta.