W MIEŚCIE

Efekt kontrowersyjnych zmian? Krakowianie chętniej jeżdżą na rowerach

opublikowano: 5 LISTOPADA 2020, 09:22autor: Maria Zawadzka
Efekt kontrowersyjnych zmian? Krakowianie chętniej jeżdżą na rowerach

Krakowianie coraz chętniej przesiadają się na rowery - informuje magistrat. Zdaniem urzędników to efekt wielu rowerowych inwestycji w mieście i zmian w organizacji ruchu, które na początku wywoływały burzliwe dyskusje i protesty... kierowców.

Budowa nowych ścieżek rowerowych, w tym najdłuższej kładki pieszo-rowerowej w Polsce wzdłuż ul. Kamieńskiego, malowanie oznakowania dla rowerów, kontrapasów, przejazdów rowerowych przełozyło się na znaczący wzrost ruchu rowerowego.

Dane pochodzą z zainstalowanych w mieście liczników rowerowych I tak, porównując rok do roku, we wrześniu w dni robocze ruch rowerowy wzrósł o 26 proc., w weekendy o 62 proc., a w dni deszczowe o 40 proc.

Reklama

Dla przykładu, na ul. Grzegórzeckiej, gdzie nowe oznakowanie wywoływało bodaj najwięcej kontrowersji,  porównanie ruchu rowerowego (w 2018 i 2020 r.) wykazało wzrost o 92 proc. w szczycie porannym i o 256 proc. w szczycie popołudniowym.  Z kolei na moście Grunwaldzkim udział ruchu rowerowego w lipcu, sierpniu, wrześniu sięgał nawet 20-30 proc. udziału wszystkich pojazdów w godzinach szczytu. 

Sondaż: Jak oceniasz wprowadzone w Krakowie udogodnienia dla rowerzystów? (id: 181)Galeria: Wielkie otwarcie super kładki. Ależ mieli radochę! (id: 721)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności