W MIEŚCIE

Północna obwodnica Krakowa: Będzie kolejna okazja do wbijania "pierwszej łopaty"

opublikowano: 20 LIPCA 2020, 15:43autor: Robert Nowak
Północna obwodnica Krakowa: Będzie kolejna okazja do wbijania "pierwszej łopaty"

Kolejny krok do wybudowania całej "ekspresówki" S7 z Krakowa do Warszawy. Wojewoda Małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. zrid) dla ponad 18-kilometrowego odcinka od węzła Widoma do węzła Igołomska w Krakowie.

Reklama

 – Zapalamy „zielone światło” dla kolejnych inwestycji drogowych, tym razem dla odcinka tak bardzo wyczekiwanej drogi ekspresowej S7, od węzła Widoma do węzła Igołomska. Dzięki temu już niebawem będziemy mogli bezpiecznie i komfortowo podróżować z Krakowa w stronę Warszawy – mówił na konferencji prasowej wojewoda małopolski Piotr Ćwik.

Wojewoda małopolski Piotr Ćwik. fot. materiały prasowe

Wydany „zrid” dotyczy budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kraków, a dokładnej odcinka realizacyjnego nr III o długości 18,296 km od węzła „Widoma” (bez węzła) do węzła „Igołomska” (bez węzła) w Krakowie. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że inwestor może od razu przystępować do prac.

S7 między węzłami Widoma – Igołomska zaczynać się będzie na węźle Nowa Huta i biec na północ w kierunku al. Solidarności. Na skrzyżowaniu z tą drogą zejdzie pod nowy wiadukt.

W tym miejscu wykonawca będzie musiał przebudować fragment linii tramwajowej. Z ulicami Kocmyrzowską i Łowińskiego trasa S7 połączy się na węźle Grębałów. Trasa będzie poprowadzona dołem, natomiast nad nią powstanie rondo łączące wspomniane ulice oraz łącznice wjazdowe i zjazdowe z S7.

Reklama

Dalej trasa S7 biec będzie do węzła Mistrzejowice, a nieco dalej, w rejonie ulic Zesławickiej i Morcinka, połączy ekspresówkę z Północną Obwodnicą Krakowa. Ten fragment obwodnicy, podobnie jak odcinek Modlnica – Modlniczka, czeka jednak jeszcze na pozwolenie na pozwolenie na realizację inwestycji.

18-kilometrowy odcinek S7 między Widomą a Nową Hutą ma powstać na przełomie 2023 i 2024 roku. 

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa rozpoczęła się tuż przed wyborami od najdłuższego – środkowego - odcinka o długości ponad 7 km, bo tylko ten odcinek miał wtedy zgodę na rozpoczęcie budowy

Galeria: To jedna z najbardziej wyczekiwanych przez krakowian inwestycji. Fot. Marek Lasyk (id: 705)

Reklama

S7 od granicy pomiędzy województwami świętokrzyskim i małopolskim do Krakowa jest częścią międzynarodowej drogi europejskiej E-77 przebiegającej od Gdańska przez Warszawę do granicy państwa ze Słowacją w miejscowości Chyżne.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Prywatności