Zmiany w organizacji ruchu drogowego na ulicy Opolskiej. Ma to związek z budową nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej, jednej z największych i najbardziej oczekiwanych inwestycji w Krakowie.
Reklama
Od 13 do 15 lipca na odcinku ul. Opolskiej, pomiędzy ul. Pleszowską a ul. Wyki, z uwagi na konieczność budowy tymczasowych przystanków autobusowych, będą występować utrudnienia w postaci miejscowych zwężeń skrajnych pasów ruchu.
Po wykonaniu tymczasowych przystanków, od 16 lipca zostanie wprowadzona kolejna zmiana organizacji ruchu. Tzw. etap „O” polega na zwężeniu skrajnych pasów ruchu na odcinku pomiędzy ul. Pleszowską a ul. Wyki.
Przystanek autobusowy przy skrzyżowaniu ul. Opolskiej i Pleszowskiej w kierunku ronda Ofiar Katynia przeniesiony zostanie przed skrzyżowanie (strona wschodnia). Przystanki przy kładce nad ul. Opolską w obu kierunkach przeniesione zostaną o ok. 250 m i będą zlokalizowane po wschodniej stronie skrzyżowania ul. Opolskiej i Wyki. Kładka dla pieszych pozostanie czynna.
W ramach inwestycji powstaną m.in trzy perony tramwajowe powstaną na pętli Krowodrza Górka. Tam też zostanie wybudowany pierwszy z trzech parkingów P+R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym. Arteria zostanie mocno przebudowana – powstanie tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca ul. Pachońskiego z Opolską.
Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P+R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.
Reklama
Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe.
Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Tam też zaplanowano terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P+R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.